FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag är säker på att jag vinner, men däremot så är det kostnader involverat om man går till tingsrätten. Kronofogden kan inte göra något enligt samtal med dem, om de inkommer med en bestridan (räcker att det bara skriver det, utan anledning, så tar det stopp). Enligt dem så var enda lösningen att gå till tingsrätten, men att det blir kostnader som jag får stå för själv, eftersom det är mindre ärende (tror det är under ett halvt basbelopp). Anledningen till att jag vill dra detta vidare, är för att jag inte vill att det ska finnas liknande företag, som bara bestrider faktura, för att de vet att de inte behöver betala, och att man inte kan gå vidare pga tid och pengar som det skulle innebära. Någon annan som har varit i liknande situation? Vad gjordes? Personligen tycker jag att systemet är väldigt dåligt, att det ska vara så enkelt att komma undan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är tvärtom väldigt bra att det fungerar som det gör, annars hade det inte varit ett rättssäkert system. Företag som sätter i system att luras kommer ju också att gå under ganska snart...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ett avtal är alltid ett avtal, och man ska hålla för sin del. Men det är bevisligen otroligt enkelt att bara skita i det så länge inte det handlar om högre belopp(där förlorande part ska stå för vinnandes parts advokatkostnader). Men du kanske inte bryr dig om din del i ett avtal, och då är givetvis rättssystemet på din sida.. Hoppas givetvis att fallet inte är så, och att du egentligen bara menade något annat.. Vad det nu skulle kunna vara. (Retorisk fråga). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så nu när jag har sammanställt allt åt dig.. Varför ska jag förklara hur man löser avtalsbrott utan domstol? Anser det vara väldigt svårt, såvidare parter inte kan komma överens emellan. Eller har du andra förslag, som kanske är grund till ditt inlägg? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Din inställning verkar vara en ganska sannolik förklaring till att du hamnat i den här situationen från första början ![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tror inte du har förstått problematiken i det hela. Det handlar om att en kund enkelt kan bestrida utan någon grundlig skäl, just för att kringå att betala. Min inställning har inget med det att göra. Klart som fan att det är irriterande att folk inte betalar för sig, det måste väl till och med du förstå? tyvärr så har vi kommit ifrån ämnet helt. Frågan var egentligen om någon hade TIPS på lösning, inte hur vidare jag har hamnat i en sådan situation. Så låt oss begränsa oss till det är du snäll. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|