FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja… om man kollar på vad ll.coms annonserades för i t.ex. broker-emails eller domänforum så tycker jag att den uppskattade värdeökningen är spot-on.
Kinesernas massiva intåg på marknaden hade stor inverkan på pris av vissa typer av namn mer än andra. Numeriska 2-4-ställiga namn har ökat enormt och ofta gått förbi alfabetisk motsvarighet. Random NNNN.com-namn, inte värt någon större summa för två år sedan, säljs hela tiden för tio/hundra-tusentals dollar. Man får inte heller glömma att en betydande andel av försäljningen aldrig rapporteras offentligt Bokstavskombinationer som tidigare ansetts vara "sämre" (typ: z,x,w,q,y) är nu det hetaste som finns, medan intresserad inte verkar ha ökat lika mycket för vokaler och “bättre konsonanter”. Kina använder givetvis egna extentions också, senast jag kollade så var 4 av de 10 största nya gtld-erna direkt anknytna till kina. Detta är PR för folk som har betydande ägande inom .com och .net eftersom dessa alltid är “finare”, åtminstone i dagsläget. Riktigt spännande att se hur utvecklingen ser ut under nästa år samt hur längre denna kinesiska drake kan flyga hehe. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
![]() Minns att jag hade ca 10 stycken att välja på. Säljaren hette Mr. *akov *ukhananov. *=Y. Jag är säker på att LB.com var med för 30-50 000 USD för jag tipsade Mats på Lastbryggan om den. Tror Qy, Ry Qr var med också. Gammal god nostalgitråd http://www.wn.se/t4522.html när man inte visste hur det skulle bli 11 år senare.
![]() |
Svara |
|
|