FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Fast kör man inte egen kontrollpanel utan kör cpanel är man väl beroende av cpanel som leverantör?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Dock är det skillnad att låta leverantören uppdatera och välja göra en uppdatering/backa uppdatering. Har för mig att det var just skillnaden med Atomia. Kan ha fel. Sedan kan du faktiskt laga det mesta i cpanel själv, vi har använt oss av det sedan ca 2002 och inte upplevt större bekymmer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Senast redigerad av Danielos den 2015-07-14 klockan 17:27 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har använt flera olika kontrollpaneler sedans millenieskiftet. GoDaddys och 1and1s egna kontrollpaneler är de värsta jag använt....både förr och nu. GoDaddy börjar bättra sig lite men 1and1 har bara blivit sämre med tiden. För mig som användare, så tittar jag bort om inte webbhotellet erbjuder cPanel.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vore roligt att höra om C-panel idag kör sina tjänster helt distribuerat? Dvs så att inget ligger på en och samma maskin. När vi gjorde våra val så körde C-panel allt på en maskin - till och med DNS och Mail? Dvs X kunder på en maskin som tog alla tjänster. Sedan gick man till en ny maskin när den var full. Är allt helt distribuerat nu Oderland? Dvs ni kör alla tjänster utspridda på minst 3-4 maskiner? Vet att det jobbades på detta för några år sedan men fanns inte då tillgängligt. Känns som att nästa steg i branschen är att gå från helt distribuerat inom en hall till att kunna styra det geografiskt över flera hallar. Teoretiskt går det idag men tror få har kommit dit. Vore nice. :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Medlem
|
Lastbalansering i sig kräver väl en lite biffigare frontserver? Undrar liksom hur mycket extra resurser en sån feature behöver.
Jag kör cPanel på en av mina servrar och det är riktigt fint och stabilt. Allt bara fungerar. Och det kan man inte säga så ofta om alla mjukvaror där ute. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
2010 var det bara Atomia som hade lösning på att köra allt distribuerat (vi gick igenom alla de stora systemen inklusive c-panel och Plesk). Tyvärr har Atomia haft andra problem - som flera känner till. Utöver det är vi på City mycket glada att kunna stödja ett svenskt företag som anställer och stärker ekonomin här i Sverige. Atomia har redan bevisat sig - de växer så det knakar och har tagit massor med stora webbhotell som kunder runtom i Europa. Då USA än idag kan begära ut all info från företag och tjänster som Microsofts Azure - så är väl det något att i alla fall ha i beaktning för ett webbhotell som väljer mjukvara. Dvs om ens data är någorlunda känslig och man inte vill dela med sig. Kan vara en tanke i alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Flitig postare
|
DNS kluster fanns redan i mitten av 2000 talet om man valde att köra dns only på valfritt antal servrar så vet inte när du testade det sist.
Mailklustring är något som är upp till en själv, stöd finns. Vi kör inte det av några anledningar förrän nästa år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Efter 6 timmars nedtid igår så gick det ner idag igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Katastrof!
![]() |