FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Blir lite ledsen när jag ser detta. För oss som inte sysslar med domänhandel utan är intresserade av att starta och utveckla webbtjänster är det en väldigt stor utmaning att hitta vettiga domännamn till tjänsterna. Och så ser man folk som har hundratals domäner som de inte använder. Urk.
Men gott att det har kommit lite mer TLD:s som gör att man har en chans att hitta vettiga, lediga namn. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Skämt åsido. Jag ser domäner som virtuella bostäder. Vissa kan betecknas som kojor, andra som slott, eller vindsvåningar i New York. Och precis som i fallet med befintliga bostäder existerar det spekulation.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske har 500 st just nu?!
Droppar nästan allt. köp och sälj är för mycket jobb och man ska ha mycket tur. Har iaf sålt en handfull riktigt bra domäner för ca 100 k plus totalt senaste halvåret. De nya domänerna är mycket svårare att bli av med än jag trodde så där förnyar jag inte ens de med riktigt bra nyckelord. Nya hobbyn är att göra egna sajter på bra domäner i stället för att lägga dom på lager. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Var det .se eller .com det rörde sig om? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
I Sverige är dock efterfrågan iskall, det måste erkännas.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tror att .com har alltid varit och kommer att vara ledande en bra tid framöver. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Egen webbplats (se signatur) + DNS, Namepros, Afternic, Aftermarket, Sedo, DNX, Flippa mfl.
![]() |
Svara |
|
|