FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick kontaktförfrågan på skype från en jag inte känner igår, han hittade på massa ursäkter om hur han hittade mitt skype.
Sedan ville han ha en tjänst från mig, väldigt unik tjänst som jag hade chattat med en vän på skype om och ingen annan. Så det hela fick mig att undra hur det kom sig att han hittade mitt skype + gick in på ett ämne som var privat mellan 2 personer på skype. Jag kontaktade kompisen som jag hade diskuterat unika tjänsten med och gav honom information om den som hade addat mig, och det visade sig att han son hade addat mig var en student till min kompis 3 år sedan. (min kompis lärde honom att tjäna pengar genom seo) Min kompis ringde den här personen och frågade ut honom lite argt och då hade personen sagt att han hittat alla hans skype kontakter genom ett android app och lagt till alla på sitt eget skype. Men om nu så är fallet trots att skype inte tillåter andra att se dina kontakter, hur kommer det sig då att han började chatta om den unika tjänst som ingen annan visste om? Jag sökte runt och det finns lite information om ett android app för att se skype information, för det mesta hittade jag massa program för att hacka skype lösenord. Vad tror ni det rör sig om? Räcker det att byta lösenord eller borde jag och alla på min skype skapa nytt skype ID och meddela varandra över mail? Är lite rädd för att personen i fråga kan läsa all kommunikation över skype just nu, verkar som om han hackat kompisens skype på något sätt och risken finns att alla hans kontakter (jag) också blivit hackade. Vad tror ni? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag får känslan av att det kanske är samma person?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vem som gjort vad är mindre intressant att diskutera eftersom det är omöjligt för någon här att veta. Om du skriver något på en dator eller annan enhet som är uppkopplad så kan du tvärtom utgå från att någon annan kan läsa det. Svårare än så är det inte. Om du har information som ingen ska få tag i så får du hålla det borta från nätet.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej tvekar då kompisen redan får tjänsten av mig medan den som jag inte känner ville ha tjänsten. Kompisens skype verkar vara hackad, kommer att tala om för kompisen att jag inte tänker diskutera affärer om inte han ändrar sitt skype och addar kontakterna igen, utan att tala om i skype sitt nya id.
Tror det är en bra lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den unikaste av de unika vad jag har förstått.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||