Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


SUF bolag vs traditionellt AB

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-27, 19:15 #1
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Vill man spara pengar så är det billigt, 3-5k kostnader i UK per år runt bara.

Fast skulle inte säga du sparar något, på längre sikt dyrare än dom 50k AK som behövs.
Det förutsätter att han har ett bolag som sköter allt åt honom (som ska vara att lita på) eller att han får investera massvis med tid för att lära sig ett till system och hitta rätt kontakter i England.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-27, 20:06 #2
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Det förutsätter att han har ett bolag som sköter allt åt honom (som ska vara att lita på) eller att han får investera massvis med tid för att lära sig ett till system och hitta rätt kontakter i England.
Inte sant, har man ingen verksamhet i UK bolaget krävs typ inget. Finns massa bolag i UK man betalar låg summa som har automatiska system för skicka in allt varje år.

Så handlar om några klick per år Max via ett webgui för godkänna allt
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-27, 20:42 #3
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Inte sant, har man ingen verksamhet i UK bolaget krävs typ inget. Finns massa bolag i UK man betalar låg summa som har automatiska system för skicka in allt varje år.

Så handlar om några klick per år Max via ett webgui för godkänna allt
Du behövde revisor och en fysisk adress i UK för några år sen, gäller säkert fortfarande. Använde ett av de större bolagen som la ner den verksamheten så finner ingen trygghet i ditt förslag med England, extremt onödigt och krångligt för en hobby.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-27, 20:55 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Du behövde revisor och en fysisk adress i UK för några år sen, gäller säkert fortfarande. Använde ett av de större bolagen som la ner den verksamheten så finner ingen trygghet i ditt förslag med England, extremt onödigt och krångligt för en hobby.
Adress ja, men liten kostnad per år. Samma företag som sköter övrigt fixar adress. Krävs ingen redovisning eller revisor på bolag som inte har aktiv verksamhet. Krävs lite rapporter varje år som företag sköter åt dig automatiskt. Eftersom ingen verksamhet funnits i UK är det typ inget som krävs.

Tror jag betalar 2-3k per år endast och klickar typ ok en gång per år i webgui.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017