FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tänker väl mest på de aktuella domänsläppet på tradera. USA.se för 500 000kr! Vilka sätt kan killen/tjejen som köpte den domänen få tillbaka pengarna och MER då jag antar att den blev köpt med tanken att tjäna pengar?
Jag förstår ju att det går att auktionera ut den igen och någon annan köper den för mer men jag tänkte mest på hur man kan dra in så mycket att det lönar sig på själva sidan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
thailand.se 280 000 spanien.se 400 000 Beloppen man ser figurera är ju med moms. Därmed måste man dra av momsen för att kunna jämföra med andra köpa av domäner.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja Thomas, blandade nog ihop lite i upphetsningen över priserna haha. Jag har en domän som heter hallonsylt.se. Vad skulle det bästa vara för den tror ni, Adsense eller försöka sälja till Icas syltavdelning? Jag har ett antal sådana här domäner, en del bra och en del halvbra. Har inte provat att ha annonsering på dessa men har precis börjat slänga upp sidor. Är jag på rätt spår tror ni?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() De som köpt exempelvis usa.se eller spanien.se kommer med stor sannolikhet att utveckla dessa. Lyckas de bra med detta så kommer de troligtvis tjäna in pengarna, att slänga upp enkla skräpsajter funkade för ett antal år sedan men inte idag.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
För något totalt irrelevant med konversationen: Citat:
![]() För att vara lite OT och lite relevant med frågan kanske: Vi använde sidan för att sätta upp CS servrar mot SMS avgift på den tiden. Minns inte vilket företag vi använde men vi hade ett API där vi kunde köpa timmar på servrar som vi sedan kopplade ihop. Min idé är att sätta upp något roligt där namnet nödvändigtvis inte har något med produkten att göra utan mer för att namnet är lite "häftigt". Senast redigerad av SvanteH den 2015-02-03 klockan 11:50 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|