FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Vi har flera kunder som inte vill att vi ska mäkla deras domäner. Dom vill bara ha en värdering på sin domän, då kan vi inte göra detta gratis så klart då det är mycket arbeta bakom en värdering av ett domännamn. Om det är så att vi mäklar domänerna vill vi så klart ha ett pris som kunden kan tänka sig släppa domänen för, efter han har inkommit med sina "Förslagna" priser så kolla vi självfallet igenom dessa priser och återkommer sedan till kunden med våra tankar och ideér om domänerna. ![]() Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kanske skulle formulerat mig som "varför ta betalt för något som i bästa fall bara är en kvalificerad gissning?". Det är ju i och för sig inte ert problem om ni har kunder som vill betala €379 för en sådan. En domäns "rätta värde" finns ju bara i det ögonblick en faktisk transaktion äger rum. Det måste vara nära omöjligt att förutse med någon form av exakthet. Ungefär som att spå väder. Lokalt blir det oftast fel men generellt kanske det är soligt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Senast redigerad av eng3l den 2014-11-21 klockan 14:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
På nåt sätt är det ändå bara marknaden, dvs en transaktion, som kan sätta "rätt pris", inte en "värdering". Har ingen transaktion skett så är det väl inköpspriset som är värdet ... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
En tillgång behöver inte vara likvid för uppvärderas - men ja det genereras ju inga likvida medel utan det är oftast en ren balansräkningsövning som man använder för att generera equity. (Vilket kan ske av många anledningar) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Min poäng var bara att det finns scenarion där det kan vara användbart med en tredjeparsvärdering. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Personligen så är jag övertygad om att en gratis värdering av medlemmar här på WN är minst lika bra (och förmodligen bättre) än den värdering du kan få hos Miss Domain eller någon annan aktör på marknaden. Däremot så är det ju kanske inte alltid man vill visa upp sina domäner publikt i samband med en värdering.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Noooo, Missstatus.com med 3 st "s".
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja idéen var MissStatus.com, men ser lite tokigt ut när 3dje "s:et" inte är stort. Vi får köra in miss-status.com också
![]() Senast redigerad av Frebjo den 2014-12-18 klockan 12:38 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har mitt konto blivit spärrat utan anledning eller har ni fel på sajten igen? Går inte att logga in och mitt ID finns inte när man försöker skicka ut ett nytt lösenord.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|