FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Försvarsministern från Fi informerar om att Sverige står inför en trolig attack och här är krismötet
- Schyman: -Måste vi försvara oss? Med vapen? Usch vilket patriarkalt påhitt! - Romson: -Vilka är det som kommer? Ryssland? Men vad trevligt att de vill hälsa på oss för att lära sig om hur våra HBTQ-soldater arbetar! Då kan vi ge dem en rosa blomma när de kommer, vad glada de ska bli! - Fridolin: -Jag som lärare ser vikten av ett normkritiskt försvar, vi måste våga utmana de normer som styrt försvaret i århundraden. Inte ett helt otänkbart scenario om man lever i en drömvärld... saxat från http://toklandet.wordpress.com/2014/...ryssen-kommer/ Enligt den senaste Sifoundersökningen jag sett så vill 61% av svenska folket öka försvarsbudgeten, 18% behålla den nuvarande och endast 8% vill minska pengar till försvaret. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Enligt den senaste Sifoundersökningen jag sett så vill 61% av svenska folket öka försvarsbudgeten, 18% behålla den nuvarande och endast 8% vill minska pengar till försvaret.[/QUOTE] Och här har vi orsaken till min och många andras frustration: jag har helt andra planer än att tvingas gå i statligt uppfostringsläger, men eftersom att 61% av människorna i det geografiska område där jag är född vill att någon annan (bl a jag) försvarar deras hem, men ovilliga att betala för det, så är planen alltså att tvinga mig och andra unga att offra våra liv för någon annans nytta. Nej tack, de kan skicka ut sina egna barn i strid. Låter som korrelation utan kausalitet. Jag är definitivt emot en upprustning av försvaret om det innebär tvång, men vänstervriden är jag definitivt inte. Citat:
Senast redigerad av TheCheesePolice den 2014-11-14 klockan 08:42 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Hur många skulle idag offra sina liv om risken att dö kan vara över 50%, väldig liten del om det inte rör sin egen familj eller sina egna barn. Men aktivt ställa sig i en front linje är helt annan sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Så du behöver inte vara orolig över att du kommer stå själv i skogen när skymningsläge råder. Eftersom du verkar tycka om att använda citat för att föra fram din åsikt så har jag ett för dig. "Si vis pacem para bellum" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det innebär rent teoretiskt att en av dina föräldrar vill införa värnplikt och skicka ut sina barn i strid ![]() Och frågar du din pappa, så kommer han säga att lumpen var lärorik och att han skulle förmodligen göra om den med annorlunda inställning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Hade man ställt frågan vill du skicka dina barn kriga emot ISIS i Syrien och Irak hade du fått annat svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Man undrar om du faktiskt har några kunder eftersom du kallar allt och alla för "dumma boskap"...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|