FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är romer från bulgarien och rumänien. Har jag något emot romer? inget alls, men det är beteendet, det kommer bara att bli värre. Vill inte att mina barn växer upp i sån miljö. Vems fel är allt det här EU? Norge är inte med i EU vad jag förstår, har dem samma problem med tiggeriet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Vidare har jag väldigt svårt att se varifrån det kommer att det börjar se ut som Brooklyn i Stockholm. Var där en vecka för något år eller två sen och såg då verkligen inget utbrett tiggeri. Sen det där med att du inte har något emot romer är kanske sant. Men dina förutfattade meningar verkar springa framför dig ... du sa precis att det finns 500k tiggare i Storbrittanien när en video sa till dig att det finns 500k romer där. Det där om potatisen kan jag inte heller se som annat än ren propaganda, det kom från ett rättsfall där situationen var så extrem att det var lätt att åtala. Vidare tycker jag att mycket måste göras åt tiggeriet och romernas situation i Sverige och Europa i stort. Tyvärr verkar minst 13% av svenskarna vilja möta dessa människor med hat istället för kärlek.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jobba svart är olagligt, det är det inte att tigga.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men dem betalar ingen skatt, hur kan det vara lagligt då, konstigt.
Dokumentären säger att dem tjänar 100,000 EURO per år skattefritt: https://www.youtube.com/watch?v=oJRGC8pMQU8 Då kanske vi borde alla börja tigga och gå i pension efter 2 år? ![]() Förstår och respekterar dem som tigger då de verkligen behöver pengar till mat, men att göra det hela dagarna och varje dag visar att det är girighet också. Ta det du behöver för att överleva och sök jobb eller något annat. Dem som tigger utan riktig akut behov borde skämmas, men det där med att skämmas verkar saknas i vissa kulturer från vad jag ser varje dag ute på gatorna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tycker att den enda som borde skämmas är du för att du drar alla över en kam. Och hur vet du att de som tigger ej skäms? Jag tror inte att majoriteten är direkt stolta över att behöva tigga, tror du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur kommer det sig att det är bara dessa som tigger det finns 50+ invandrargrupper i Sverige varför tigger inte dem? För att det är organiserat ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta invandrare är skrivna i Sverige vilket inte hitresta rumäner är. Konspirationsteorier och rasism börjar bli lite obehagligt här på WN.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Kanske staten kunde bilda ett nytt organisation för dessa, där dem får mat, tak över huvudet och kläder. Och att vi alla betalar lite extra skatt 1%-5% för att hjälpa till. Då skulle det nog vara mänsklig nog att förbjuda tiggeriet, problemet skulle också lösas då det inte längre skulle vara ekonomiskt vinstgivande att komma till Sverige för att tigga. Bara dem som verkligen vill överleva skulle ta sig hit. Hmmm tror det är en bra ide. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|