FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 5.48% |
Miljöpartiet (MP) |
9 | 6.16% |
Socialdemokraterna (S) |
18 | 12.33% |
Centerpartiet (C) |
8 | 5.48% |
Folkpartiet (FP) |
4 | 2.74% |
Kristdemokraterna (KD) |
6 | 4.11% |
Moderaterna (M) |
49 | 33.56% |
Sverigedemokraterna (SD) |
38 | 26.03% |
Feministiskt initiativ (F!) |
1 | 0.68% |
Piratpartiet (PP) |
5 | 3.42% |
Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vet inte om det var speciellt intelligent sagt med tanke på att alliansen backade med 9.8%
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Rödgröna röran har firat som om de vann makten. De facto gjorde de samma katastrofval som förra gången. Helt horribelt att de ska sitta vid makten när en stor majoritet är emot deras politik. Det som gör mig grymt besviken är att Alliansen gick med på att lämna ifrån sig makten TROTS att de var det enda regeringsalternativet. S+MP är som sagt mindre än Alliansen och kollar man valresultatet så är det tydligt att väljarna vill ha en alliansledd regering med restriktiv invandringspolitik. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
De enda som gjorde ett bra val var S och F! (även om de sistnämnda inte kom in i Riksdagen). Det är därför vi får en svag regering. Det hade vi fått med Alliansen vid makten också.
![]() |
![]() |
#244 | |||
|
||||
|
Citat:
Alla rödgröna gjorde ett katastrofalval. De fick samma resultat som 2010 då Mona Sahlin fick avgå för att man inte fick majoritet för att ta makten. Alliansen tappade väljare till SD. Alltså min slutsats: Väljarna vill ha en alliansledd regering med restriktiv invandringspolitik. Nu meddelar vänsterpartiet att man inte kommer sitta i en rödgrön regeringen. Alltså, S+MP är mindre än Alliansen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag skyller allt på S och Alliansen, eller mest S och M. De pratar som revisorer och försöker låka precis likadana trots att politiken i många avseenden skiljer sig rejält åt. Om väljarna istället enkelt skulle se skillnaden mellan de två parterna skulle de kunna göra ett aktivt val istället för att kasta bort sina röster i ren misstro mot politiken som helhet.
![]() |
![]() |
#246 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror du har rätt till viss del, M måste vara Sveriges mest ideologilösa parti (följt av Socialdemokraterna), visst man tror på kapitalism men vad har man för framtidsvisioner för samhället?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | ||
|
|||
Administratör
|
Jag tycker faktiskt att socialdemokraterna påbörjade samma resa innan M, om man nu ska skylla på någon. Däremot blev det ju självklart värre när ett pragmatiskt parti som vägrar prata ideologi står emot ett annat parti med samma beteende. Jag tror inte alls det handlar om brist på ideologi, däremot om förmågan att alltid vilja gömma den bakom pragmatiska fantasier.
![]() |
![]() |
#249 | |||
|
||||
|
Citat:
1) Ta makten 2) Behålla den Detta har de faktiskt historiskt sätt varit fenomenalt duktiga på, för att inte tala om att man år efter år blir Sveriges största parti. Moderaterna har såklart insett detta, att för att ta makten måste man ta makt över den centrala zonen: http://www.zetterberg.org/Lectures/l021203.htm Så visst har Moderaterna övergett sina dogmer, men mest för att få makten för att långsamt inför dem. Tråkigt, ja... Men Moderaterna är ju fortfarande topp 2 över vad svenska folket röstar på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Att säga att de som regerat och format samhället under 73 av senaste 100 åren (snabbt räknat, kan ha fel på ett par år) endast karaktäriserats av maktbegär förstår jag vidare över huvudtaget inte hur man kan påstå när resultatet är ett land i så otroligt bra skick som Sverige.
![]() |
Svara |
|
|