| FAQ |
| Kalender |
| Visa resultat för omröstning: Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet 2014 | |||
| Vänsterpartiet (V) |
|
8 | 5.48% |
| Miljöpartiet (MP) |
|
9 | 6.16% |
| Socialdemokraterna (S) |
|
18 | 12.33% |
| Centerpartiet (C) |
|
8 | 5.48% |
| Folkpartiet (FP) |
|
4 | 2.74% |
| Kristdemokraterna (KD) |
|
6 | 4.11% |
| Moderaterna (M) |
|
49 | 33.56% |
| Sverigedemokraterna (SD) |
|
38 | 26.03% |
| Feministiskt initiativ (F!) |
|
1 | 0.68% |
| Piratpartiet (PP) |
|
5 | 3.42% |
| Antal röster: 146. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Nu röstar jag inte på SD, men samtidigt har jag ju flyttat ifrån Sverige och sagt upp mig från boskapsklass samt att vara en slav under något samhälle / land. Men förstår folk, när staten tar folk pengar med våld och tvång sedan tar emot flyktingar som kostar extremt massa pengar som inte gjort något alls för landet utan bara skapat mer Problem så blir folk inte glada. Samma sak folk som lever på bidrag och inte bidrar något utan bara är en belastning med tycker folk inte om. Men jag förstår att skatt behövs för boskapsklassen, där är ju problemet att runt 40-50% betalar förlite skatt och annan del befolkning betalar förhög skatt. Och folk får inse att välfärd måste anpassas till nivå folk förtjänar, och betalar man inte extra själv så får man räkna dåligt sjukvård eller få bli behandlat som sopor. Men folk är så korkade som inte fattar att flyktingar tar pengar från statskassan och då måste dom spara in på annat som sjukvård, äldrevård och skola. Ska man även höja bidrag måste dom pengarna med tas från annat. Staten har inte en sedelpress och kan trycka obegränsad pengar. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är ett sätt för missnöjda och misslyckade människor att skylla ifrån sig istället för att pallra sig ur soffan, studera, lära sig något och börja jobba... http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-...-far-tillbaka/ |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Citat:
Men varför har vi då ett migrationsverk som säger NEJ till 50% av alla som vill stanna i Sverige... Är vi rädda för att få förstora vinster tro? Senast redigerad av glastron den 2014-09-13 klockan 17:31 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
|
Nej du har fel där, Sverige kommer aldrig gå plus långsiktigt där.
Du kan inte räkna med arbetskraftsinvandringen i dina siffror, vilket helt annat. Länk du hänvisar tar upp arbetskraft invandring samt inte skiljer på grupper, så om du jämför en norsk som kommer till Sverige eller en från Somalia så fattar vem som helst att statistik blir helt fel. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är vitalt för ett lands ekonomi... Sedan bor du väll inte ens i Sverige om jag minns rätt så du betalar väll inte svensk skatt? Senast redigerad av Lancelot den 2014-09-13 klockan 18:20 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
|
Inte helt sant det med bidragstagare, för staten har inga egna pengar. Så om folk hade fått behålla sina egna pengar istället för skatt till bidragstagare hade folk som fått behålla sina pengar ändå spenderat dom.
Nej jag bor inte i Sverige, så slipper betala för flyktingar och bidragstagare (Undantag då är moms som motsvarar mer än vad vanligt folk betalar i skatt)Det är enda problem jag inte lyckas lösa typ. Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Förstår att du som skattesmitare tänker så, men förstår heller inte varför du kvider. Du betalar ju ändå ingen svensk skatt och har egentligen ingen talan. Jag betalar mer än gärna skatt som går till att bygga upp ett lands alla delar, är bildad nog att veta att allt inte bara går till bidragstagare.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Parable..._broken_window Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | ||
|
|||
|
|
Citat:
Så jag skapar jobb, politiker och staten skapar inte jobb. Dock ska dom ha väldig hög skatt för mina anställda. Hade skatt varit lägre hade jag anställd mer folk i Sverige, men övriga nya anställda kommer bli utomlands sedan för inte ekonomiskt ha anställda i Sverige mer än dom nödvändigaste. Finns många svenskar som gärna jobbar utomlands och för sol o värme på köpet o bättre levnadsstandard än i Sverige. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|