FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
jag tänkte starta ett eget forum om Sverige Skola. Jag skulle vilja att en del av sidan är ett forum, men inte hela som på wn. Vill ha utrymme för en startsida och en del undersidor för information. Sedan önskar jag en flik för ett forum. Har någon något tips om tjänster man kan använda för att skaffa något sådant ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Borde vara relativt enkelt för även novicen. För sidorna kan du sätta upp en wordpress installation och till forum kan du använda antingen phpbb eller discourse (vet inte hur enkelt denna är att sätta upp, då jag bara vetat om den ett tag).
Sen skapar du sidor i wordpress och i navigationen skapar du en länk till underkatalogen för forumet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Vilket webbhotell använder du?
En del webbhotell erbjuder "point & click" installationer av populära forumstjänster. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Wordpress Multisite
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ett tipps
Se till att du har bra personer kring dig som hjälper dig att driva forumet eftersom det oftast är väldigt tidskrävande.... jag har precis sålt mitt amerikanska forum och det har aldrig känts bättre att slippa alla mail kring alla problem som användarna tycker sig ha när moderatorerna agerar.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||