Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bästa leverantör för domännamn?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-20, 21:53 #11
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
Mycket flitig postare
lazats avatar

Hmm alla anrop både internt mot registrars samt mot kund är över ssl och produktion system ligger på underdomäner Efter inloggning så blir allt krypterat. Priset är förhandlingsbart. Vi vill ju att alla ska använda systemet men på någotvis måste vi tjäna pengar. Funktion har hitills vårt prioriterade . Hur vi prissätter får bli en förhandlingsak.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-20, 22:00 #12
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av lazat Visa inlägg
Hmm alla anrop både internt mot registrars samt mot kund är över ssl och produktion system ligger på underdomäner
Japp, verkar stämma... vad jag kan se kör ni Apache på CentOS på www-dev.internetsrs.com samt Jetty 6.1 på dev.internetsrs.com samt api.internetsrs.com
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-20, 22:11 #13
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
OK, stryker internetsrs.com direkt. Tack för din egenreklam, Lazat.
Hexonet.net verkar OK, känns gammalmodigt?
Är det något vettigt att köra godaddy, namecheap eller någon av de där jättarna?
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-20, 22:12 #14
lazats avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
lazats avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Jag delar åsikt med Captain Thailand, man kan direkt se att här ligger en hund begraven.. Fastän jag är ganska säker på att Avanzas platform togs fram av deras interna utvecklingsavdelning som består av ett större antal utvecklare och som är skriven i Java och snurrar i *NIX-miljö har jag svårt att se att Er sajt som körs i Windows på IIS 7.0 och klassisk ASP skulle vara skriven av samma team... Jag kan dock ha fel Stavfelen och skrytet/självreklam där man använder sig av ord såsom "överlägset" är också en stor varningssignal i mina ögon.
Vi får väl se när vi öppnar upp sidan. Va lite positiva nu. Det kommer att bli en bra. Dessutom är ju webbsidan bara en mikroskopisk del av allt. Det stora jobbet är allt som sker i bakgrunden. I princip så skulle vi kunna packa ihop hela webben och ge ut den till kunderna. Allt går via api och vi har använt kodgenerering för att lätt få sidan att konverteras till andra språk. Vi kör själva perl och soap, samt dotnet när vi testar. Native asp är tyvärr utdöende och kommer att fasas ut.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-20, 22:42 #15
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Är det något vettigt att köra godaddy, namecheap eller någon av de där jättarna?
Jag gillar Namecheap (billigast) och Uniteddomains (användarvänligt). GoDaddy har ofta trevliga rabatter, men jag gillar inte att de fokuserar så mycket på lockpriser för nya kunder, istället för att ge bra rabatter till oss som varit med länge. Jag tror jag kommer flytta mina domäner därifrån till de två förstnämnda.

Några som jag hör väldigt mycket bra om är Uniregistry (https://uniregistry.com). De skall tydligen ha en riktigt användarvänlig kontrollpanel och struktur i allmänhet. Inte minst för kunder med stora domänportföljer. Tyvärr har jag ingen personlig erfarenhet.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-20, 22:43 #16
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

"Flera hundratusen" på utveckling men ni kör inte ens namnservrarna på er egen domän hos er själva utan hos wk.se? Samtidigt som ni marknadsför er med sloganen "full kontroll på dina domäner"? Skicka mig gärna en invite så kan jag utvärdera...
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-21, 01:06 #17
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Det beror ju helt på vilka TLD's du vill registrera samt hur många domäner du tänkt äga. Men Hexonet är verkligen ljusår före de svenska registrarerna på ganska så många plan. API'er, trustee services, möjlighet att hantera flera registrant-ID'n från samma konto, bulkexporter, bulkimporter, bulk transfers, bulk renewals, bulk ownership change osv.

En aktör som Loopia erbjuder inte ens att exportera AUTH codes i bulk.

Gammalmodigt är väl något positiv, vem vill ha massa flashig design som laggar sönder? Eller Godaddy där du knappt kan köpa en domän för att du måste åka slalom förbi 27 erbjudanden innan du når sista köpknappen.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-21, 08:49 #18
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
LoopiaAB LoopiaAB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2009
Vi har dessvärre ingen BULK-funktion för att generera auth codes i dagsläget, men vi kikar givetvis på möjligheten att kunna erbjuda detta genom Loopia Kundzon.

// Lina, Loopia AB
LoopiaAB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-21, 09:12 #19
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2011
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar

Reg.datum: Jun 2011
En amatör som mej med många hundra domännamn har från att tidigare ha använt alla leverantörer gått över till loopia i de fall där det är möjligt.
Det har blivit det naturliga valet av nån anledning, är väl enklast att hantera för oss vanliga amatörer kanske?
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-08-21, 09:24 #20
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av LoopiaAB Visa inlägg
Vi har dessvärre ingen BULK-funktion för att generera auth codes i dagsläget, men vi kikar givetvis på möjligheten att kunna erbjuda detta genom Loopia Kundzon.

// Lina, Loopia AB
Loopia har väl ingen bulkfunktionalitet för någonting förutom namnservrar när jag tänker efter? Förnyelser och återställningar(för domännamn som av någon outgrundlig anledning RADERAS från kontot innan avregistreringsdatum) måste göras manuellt.

Personligen tycker jag i alla fall att Loopia är en av de bättre helhetsleverantörerna för användare med få domäner/hemsidor men minusposterna blir väldigt tydliga för domainers/SEO-folk osv.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017