FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vart reg .uk i Sverige?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Name ISP: http://www.nameisp.com/tld.asp?tld=uk
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad är statusen på .uk i jämförelse med andra domäner i england? Ser att många fina är lediga? EDIT: och hur bra är dem att registrera hos? Senast redigerad av Webb den 2014-08-16 klockan 14:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Den kommer utan tvekan bli högst rankad med tiden. Tyvärr kan man inte boka en .UK om motsvarande .CO.UK är upptagen, utan denna är reserverad för innehavaren av .CO.UK-domänen. Detta gäller i fem år!
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Order of Priority for Right Holders: First Priority: Those who registered a co.uk domain before 10/29/13 Second Priority: Those who registered a org.uk domain before 10/29/13 Third Priority: Those who registered a me.uk domain before 10/29/13 Fourth Priority: Those who registered a co.uk domain between 10/29/13 and 6/9/14 Senast redigerad av Frebjo den 2014-08-16 klockan 15:34 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Binero står angivna som registrar men *.uk finns inte med i listan på deras hemsida så vet inte riktigt vad som gäller där.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-08-16 klockan 15:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Beklagar att jag missat den här tråden fram till nu.
Vi registrerar inte .uk-domäner i dagsläget, tyvärr. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan du inte hitta domäner på name.com med .uk adresser? Om det ändå inte fungerar att köpa dem från Sverige går det ju alltid leka lite med ip-adresser och liknande för att få det att se ut som man är i London...
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|