Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Det där är en strategi jag tror mycket på själv också. Att man levererar ett hyfsat komplett paket från start men att det sedan finns ett antal planerade tilläggstjänster / produkter som ger mervärde.
Hur länge arbetade du med din produkt innan du lanserade? Var anledningen till att du väntade att du inte var nöjd med produkten eller fanns det andra orsaker?
|
Det viktiga är ju att det som är "gratis" eller som ingår i ett standardpris fortfarande är en bra grund och start för det kunden söker. Så man får inte vara för snål. Utan extrafunktionerna får ju vara specifika, spetsfunktioner. I mitt fall integration med bokföringssystem, bokföringsunderlag, nyhetsbrevsfunktion (kostar ju att skicka), men även SMS.
Det är ett bokningssystem.
Det är dock fortfarande i Beta, från tidigare Alpha där endast nära vänner och kontakter fått testa det. Det har pågått i 2 år nu och först nu börjar jag göra det färdigt nog för att låta vem som helst använda. Och det i sig kräver ju ett admin GUI så man kan hantera alla potentiella klienter. Det ska vara självadministration genom att hantera sitt "abonnemang" via sitt login osv.
Det jag insett är ju att ju fler funktioner man skapar, ju mer underhåll måste man göra. Så jag har börjat bli lite försiktig och ska nu istället jobba så att allting är 100% "perfekt" och så lite buggar som möjligt. Samt arbeta på att allt är användarvänligt, så pass så man begränsar antalet support-förfrågans som kommer in. För ett dåligt system, generar väldigt mycket administration. Så det vill jag bort ifrån genom att garantera en väl fungerande produkt.