Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tjänsten Flightradar24 avslöjade Finnair

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-07-23, 08:11 #1
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
http://hd.se/skane/2013/02/15/1-000-...rdvastskanska/

Okej, ett dåligt exempel men det är också ytterst få som invalidiseras i flygolyckor till skillnad från bilolyckor. Säg 30 på landsväg istället då Det enda jag ville säga är att människor har en tendens att reagera väldigt irrationellt och fokusera på fel saker. Det här var en extrem och olycklig händelse till skillnad från bilolyckor som sker titt som tätt utan att man tar i med hårdhandskarna.
Nu har vi hamnat långt långt ifrån ämnet, men jag kan ju fortsätta...

I Sverige är väl trafiksäkerheten förhållandevis exemplarisk. Tillsammans med Norge och Danmark (och bortsett från några lilleputtländer utan egentlig trafik) har vi lägst antal dödsolyckor per capita i världen.

Här i Thailand råder motsatta förhållanden. Trots en av världens modernaste bilparker och helt ok motorvägar är den statistiska risken att dö i trafiken ungefär TRETTON GÅNGER större här än i Sverige. Att jag råkar bo på en ö där olycksstatistiken är betydligt dystrare än riksgenomsnittet gör saken knappast bättre. För min egen del alltså.

Thailand borde lära av Sverige. I detta avseende.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-07-24, 10:13 #2
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2004
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar

Reg.datum: May 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Nu har vi hamnat långt långt ifrån ämnet, men jag kan ju fortsätta...

I Sverige är väl trafiksäkerheten förhållandevis exemplarisk. Tillsammans med Norge och Danmark (och bortsett från några lilleputtländer utan egentlig trafik) har vi lägst antal dödsolyckor per capita i världen.

Här i Thailand råder motsatta förhållanden. Trots en av världens modernaste bilparker och helt ok motorvägar är den statistiska risken att dö i trafiken ungefär TRETTON GÅNGER större här än i Sverige. Att jag råkar bo på en ö där olycksstatistiken är betydligt dystrare än riksgenomsnittet gör saken knappast bättre. För min egen del alltså.

Thailand borde lära av Sverige. I detta avseende.
Precis. De kanske behöver höja skatterna så att de kan informera eller bygga säkrare för trafikanterna. På de platser jag har vart i Thailand så skulle jag inte klassa motorvägarna som säkra. Det kan springa ut en get/katt/hund på vägen och bilföraren gör något dum manöver. Hus byggs ända mot vägen och både människor och djur är väldigt utsatta. PÅ de ställen där vägen är bred så tenderar folk att köra för fort. Överallt finns dessa livsfarliga mopeder och hjälmtvånget fungerar sisodär. Kampanjer om bälte vore nog också bra. Jag har aldrig åkt en taxi där bältet fungerar eller används.
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017