| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Jag känner till statistiken (notera whisky.com, detta är alltså castellobröderna som det handlar om). Whiskey.com vore ett av de bästa namnen om den var med i portföljen till salu, och den sålde för ca 3 miljoner dollar (ett bra sälj i min bok). 1/10 av snittpriset per namn nu om man räknar bort skräpnamnen.
Om det är en av världens bästa portföljer... nja, men det är givetvis 40 bra namn, vissa bättre än andra. De andra skräpnamnen bryr jag mig inte om. Vad ingen här verkar tänka på, är att rekordförsäljningar oftast handlar om ett namn till en slutkund som vet exakt vad denne ska göra med namnet. Här ska man alltså få någon att handla på portfölj-nivå och dessutom betala ca 10ggr slutkundspris. Normalt sett blir kostnaden per namn lägre när portföljer säljs, inte högre. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
![]() Som sagt är hypen med miljardbeloppet överdriven och sannolikt ytterst orealistisk. Jag refererade till vad som skrivs på sociala medier. Även från de stora amerikanska aktörerna som Domaining osv. Detta innebär inte per automatik att jag/dom köper detta. DÄREMOT har jag inte sett många bättre domänportföljer, beträffande potentiellt värde, även om det nu är betydligt lägre än vad sensationsartiklarna verkar vilja göra gällande. Castello har ju redan verksamma webbplatser för respektive domän, så förmodligen är detta även att betrakta som en marknadsföringskampanj. Kanske gör de helt enkelt så här för att öka hypen kring sidorna. Om någon miljardär sedan känner för att lägga ett gigantiskt bud så är det förmodligen en (oväntad?) bonus.
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|