FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Mikrobloggstjänsten Twitter har köpt mobilreklambolaget Tapcommerce. Twitter har inte gått ut med köpeskillingen, men Re/Code rapporterar att den ligger på cirka 100 miljoner dollar.
Läs mer: http://www.resume.se/nyheter/reklam/...r-tapcommerce/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte riktigt för att det har med saken att göra, men måste vara väldigt lätt för twitter att köpa upp ett företag som redan använder twitter-bootstrap.
Visst att byta design på deras hemsida är ju en småkostnad i alla fall, en piss i havet ![]() Men någon kanske förstår vad jag menar? Jag tycker det är lite smålustigt i alla fall. Hoppas det går bra för dem, men är det mest deras "innovativa"-anställda de är ute efter om de köper sådana här tjänster eller vad handlar de om? Tänk t.ex. Google, senaste tre eller fem åren har de i snitt köpt ett bolag i veckan. Många av dessa företag har man hört talas om varken före eller efteråt. Visst kanske mer populära i USA självklart. Men många gånger är de väl egentligen intresserade av folket på företaget och deras team eller? TapCommerce är ju användare av tumblr, kommer dessa övergå till twitter då i stället? Senast redigerad av x264 den 2014-07-01 klockan 12:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
[x264] Jag tror att de flesta köpen handlar om att lägga vantarna på en massa patent.
Exempel: Bara genom köpet av Motorola Mobility snodde Google till sig 17000 (+7000 pending) patent. Senast redigerad av WebboT den 2014-07-01 klockan 18:06 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
T.ex. den här 1-kronors auktionen som var populär för några år sedan. Killen tog patent på det, sen var det en annan som öppnade upp EXAKT samma sak fast med öres-auktion i stället. Det inkräktade inte på något patent. Så ja det är lite diffust. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||