Citat:
Ursprungligen postat av shad
Jag (som företag) anser mig själv vara en ganska random/oviktig kund, men jag har ändå fått sjukt bra service av min nuvarande bank (Swedbank). Jag har en tilldelad kontaktperson som jag kan höra av mig till vid ev. funderingar som alltid svarar snabbt och är hjälpsam.
@patrikweb
Haha, ja vi är rätt bortskämda här i Sverige. 
|
Så länge du har vanligt företagspaket, kreditkort och kanske ett lån/checkkredit och ändå har några tusen inbetalningar och rullar några miljoner per år. Och kanske även är privatkund i bank.
Då är du rätt okej kund ändå så länge du inte ringer dom varje dag och tar massa av deras tid.
Ännu bättre att du har flera miljoner på banken som dom ger dig 0-0.5% ränta för och sedan lånar ut dina pengar för 5-10% ränta
Alla banker är intresserade av kapital, sedan förstår jag att banker inte tycker det är optimalt att ha kontor och pensionärer som ska gå till kontor varje månad och vill stå där prata 1h varje gång med personalen.