FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
bara jag som tror att detta är en "flopp"?
-men grattis ni som hinner tjäna pengar på det |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Vi andra blådårar tror att det innebär yachtliv och rosa champagne till frukost.
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag är också rejält skeptiskt. Mycket beror nog på hur the big G väljer att ranka dessa mot t.ex .com-motsvarigheten. Tror det tar några år innan det känns normalt för en vanlig användare att skriva in dessa i adressraden.
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Däremot tror jag att de nya TLD:erna kommer funka hyggligt i sökmotorerna. Jag har redan sett vissa tecken på det. Jag har inte sökmotorsoptimerat min egen "Fancy dot Domains" ett skvatt men tycker mig se att den ligger hyggligt till om man söker på dessa nyckelord i internationella Google. Bara som ett enstaka exempel.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-05-11 klockan 00:48 Anledning: Ett tillägg |
|||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
https://plus.google.com/+MattCutts/posts/4VaWg4TMM5F Alltså, en .PHOTOGRAPHY domän kommer inte ha nån som helst fördel för nyckelordet 'photography' gentemot en .com, .net or whatever. Men det var det väl ingen som trodde heller, eller? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
1. Gå till Google.com (inte .SE) 2. Sök på "Fanc* *omains" och se resultatet i SERP. Jag har ej sökmotoroptimerat sidan. Nu är det förvisso många andra faktorer som styr resultatet (sidans titel, nyckelord etc), men jag är rätt övertygad om att domännamnet spelat in. För det kan ju knappast bara vara "fancy" det rankar på. OBS! Sorry att jag använder en egen domän. Om detta anses som egenreklam (vilket inte på något sätt är syftet) blir jag inte det minsta sur om någon censurerar eller tar bort inlägget. Tyvärr finns det så få publika sidor med de nya domänerna ännu, så jag känner inte till andra att visa motsvarande i SERP med.
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-05-12 klockan 08:00 |
||
![]() |
Stängt ämne |
|
|