Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Notch nu miljardär?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-29, 12:15 #11
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
patrikweb,

No offence, men har du hotellsvits-tourettes?
Jag reser mycket varje månad, flyger redan iväg igen på måndag till Maldiverna. Men boende är väldigt viktigt. Handlar om service och bekvämlighet. 5 star hotell med svit ger den bekvämligheten.

Om du väl bott i en taksvit på 300-500m2 med pool, bastu etc kommer du tycka ett vanlig standardrum är mindre än klädkammare.

En annan sak VIP gästerna har som förmån är en lounge med gratis tilltugg och alkohol som är till för dom. Även separat frukost del för slippa trängas med vanliga gäster med standardrum
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 12:17 #12
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Reg.datum: Jun 2007
Köpte minecraft för någon vecka sen. Mest för att grabben börjar bli så pass gammal att han kan bygga lite "lego" i datorn också .

tror faktiskt notch är en sån gubbe som typ tar tunnelbanan till kontoret fortfarande. han verkar ganska down to earth när man kollar dokumentären om mojang
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 12:17 #13
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Jag tolkar det som ett ja...
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 12:28 #14

Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Köpte minecraft för någon vecka sen. Mest för att grabben börjar bli så pass gammal att han kan bygga lite "lego" i datorn också .

tror faktiskt notch är en sån gubbe som typ tar tunnelbanan till kontoret fortfarande. han verkar ganska down to earth när man kollar dokumentären om mojang
Ja tillsvidare, den gången han börjar använda pengarna på riktigt är det kört. Den gången han börjar tänka varför slösa så mycket tid i trafik o trängas när jag har råd med helikopter och bygga helikopter platta på taket. Med hans inkomster hade den kostnad varit en droppe i havet.

Om du själv fick 100 mille kan jag lova dig på nästa semester kollar du inte efter priset utan bästa o finaste hitta i dina drömmar.
Oläst 2014-04-29, 12:47 #15
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Så fort Patrikweb skriver ett inlägg...

http://img.pandawhale.com/post-6399-...t-MRW-Whyg.gif

För övrigt, kul att det går bra för honom. Som sagt, han verkar vara en down to earth-kille.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 13:12 #16
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
oh, the jealous

Drömmer mig bort vad jag skulle göra bara av ynka 10 miljoner.
Jag hade helt klart köpt hus på en billigare ort
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 14:05 #17
Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

Lime Lime är inte uppkopplad
Medlem

All lyx kostar inte pengar. Att ha tid är också lyx. Att odla egen mat är t ex för många lyx. Det betyder bland annat att man har tid över och färskare och godare mat kan man knappast köpa. Vore också lyxigt med egna ägg varje dag.

Jag skulle inte säga nej till en egen helikopter dock...
Lime är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 14:11 #18

Citat:
Ursprungligen postat av Lime Visa inlägg
All lyx kostar inte pengar. Att ha tid är också lyx. Att odla egen mat är t ex för många lyx. Det betyder bland annat att man har tid över och färskare och godare mat kan man knappast köpa. Vore också lyxigt med egna ägg varje dag.

Jag skulle inte säga nej till en egen helikopter dock...
Fast går du på dom finaste restauranger får du dom ändå bästa kockarna med bästa råvaror som är färska.

Sedan jag som bor på medelhavet på en ö är van vid färsk och lokal producerade saker, fisk som är färsk och många som säljer färska grönsaker etc från flak.

Sedan tid är med pengar i någon form, antingen har du så mycket pengar så du inte behöver jobba. Men då har du ändå en värde för din tid.

Eller får du ta ledigt och förlora pengar i lön, och då är det en minus förlust.

Och har man tiden så kan man även åka köpa färska ägg och lokal producerade saker även i Sverige. Man behöver nödvändigtvis inte odla allt själv om man inte har det som intresse.
Oläst 2014-04-29, 14:19 #19
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Bara för att han har mycket pengar är det inte alls nödvändigt för honom att bo i hotellsviter för 2000-8000 euro per natt, om han själv nu inte vill. Det låter sjukt i mångas öron, och det är det också. Inte heller behöver han eller ja, någon annan, en båt på 500 miljoner som kostar några miljoner i drift per år, bara för att man är rik.

Visst kan han njuta och leva livet, men för honom kanske leva livet innebär att inte slösa pengar, trots att han har mycket. För jag ser det som att slösa pengar, om man lägger ca 50 000 kr - 70 000 kr eller vad det nu är, på hotellrum per natt. Eller flera tusen per lunch för att få färskaste råvaran och bästa kocken. Bara min input på det hela, men men.
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-04-29, 14:39 #20

Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Bara för att han har mycket pengar är det inte alls nödvändigt för honom att bo i hotellsviter för 2000-8000 euro per natt, om han själv nu inte vill. Det låter sjukt i mångas öron, och det är det också. Inte heller behöver han eller ja, någon annan, en båt på 500 miljoner som kostar några miljoner i drift per år, bara för att man är rik.

Visst kan han njuta och leva livet, men för honom kanske leva livet innebär att inte slösa pengar, trots att han har mycket. För jag ser det som att slösa pengar, om man lägger ca 50 000 kr - 70 000 kr eller vad det nu är, på hotellrum per natt. Eller flera tusen per lunch för att få färskaste råvaran och bästa kocken. Bara min input på det hela, men men.
Frågan är väl då varför ens ha så mycket pengar om man inte tänker använda dom. Och har aldrig sagt att han måste det..

Har man flera miljarders slösar han inte mer än en fattig sett till fördelning. Så ändå inte att slösa. Och dom Summor jag sagt är inga konstiga eller onaturliga. Ska vi prata slösa pengar finns det värre exempel.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017