FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror att många som kommenterar i denna tråd missar att trådskaparen skriver konsult-cv.
Det är skillnad på sitt "riktiga" cv och sitt konsult-cv. På vårt konsultföretag har alla sina cv utifrån tredje person och detta är mycket vanligt i just konsult-cv. Rätt eller fel rent grammatiskt låter jag vara osagt :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hm, har jobbat i många år som konsult hos flertal olika arbetsgivare, har dock aldrig stött på att jag behövt skriva mitt CV som presenteras till kund i tredje person. Kanske bara jag som "haft tur". Jag kan dock tänka mig att vissa konsultfirmor vill att breven skall se ut som "företaget" skrivit de, inte konsulten i fråga..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Även jag har samma erfarenhet av detta. Dock var det inget krav, men man uppmanades att göra det. Gissar att det känns naturligt för konsultsäljarna då CV:n för dem är ett sälj och presentationsredskap som de presenterar för den potentielle kunden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag visste inte att det var någon skillnad på ett konsult-CV och ett vanligt CV. Men det låter rimligt att ett CV ska vara formulerat i tredje person, om avsändaren inte är samma person som söker tjänsten.
Skickar jag (Gustav) över Olles CV till en kund, så känns det mer naturligt att det står "Olle" och inte "jag" i CV:t. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|