| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
10 dagar avviker kraftigt från vad som är brukligt som kredittid, så därför behöver man vara extra tydlig om man vill att det ska respekteras av kunderna.
Jag försökte själv (som konsult) att använda 20 dagar men kunderna vägrade gå med på det så jag var tvungen att gå med på 30 dagar för att kunderna skulle gå med på avtalet, annars hade jag tappat uppdraget. Har du verkligen skriftligt avtal medkunden om 10 dagar? Har du inte skriftligt avtal så kan kunden hävda räntelagens 30 dagar. Det räcker inte med ett kryss i en ruta på ett webbformulär, det är inget "riktigt" avtal i och med att det inte finns en underskrift original. Bevisbördan är din som leverantör. Med reservation för att jag inte har en aning om hur avtalet har ingåtts eller formulerats. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
- Vad är det för typ av Tjänst/vara? - Hur stort belopp är det frågan om? - Hur stor andel av omsättningen står just denna kund för? - Är det en "stor" betydelsefull kund eller är det en obetydlig kund som du kan avvara? |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|