FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har integrerat ett bokningssystem mot mitt bokföringsprogram Fortnox, som som tur är har ett schyst API. Så både mina kunder som har bokningssystemet läggs automatiskt upp som kund, samt får fakturor via Fortnox.
Sedan så även kunderna till mina kunder kan via bokningssystemet få fakturor skickade till sig från Fortnox. Så, tummen upp till integrationer, och speciellt Fortnox. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tips. Håll dig borta från VISMA. Kostar 10-15 000kr för att få access till deras API. Sen 1200kr/år.
http://www.vismaspcs.se/produkter/fl...ma-integration Fortnox har jag hört bättre om. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Som företag kan man inte jobba gratis, det funkar inte i längden. Att man betalar sina leverantörer som tillför värde är väl en självklarhet. Har man större företag så betalar man gladeligen miljontals kronor för att köpa program som tillför tillräckligt med värde. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-04-09 klockan 10:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Om du väljer att använda Fortnox så kan du hantera OCR nummer på fakturorna direkt i programmet. Antingen kan du låta programmet skapa OCR nummer när du integrerar in fakturan via apiet eller så kan du skicka med en egen genererat OCRnummer. Återrapportering kan ske på två sätt. En del banker levererar inbetalningarna direkt i programmet så att Fortnox automatiskt kan pricka av fakturorna åt dig. Hos banker får du hämta en BGMAX fil på bankens hemsida och läsa in i Fortnox så prickas betalningarna av åt dig. Använder du Klarna eller Dibs så finns det färdiga tilläggsmoduler som tar emot filer från dem och prickar av fakturan i Fortnox. Det viktigaste om du har kortbetalningar är att du skickar in transkationsnumret som betalväxeln genererar ihop med fakturaunderlaget du skapar i Fortnox. Det finns även en funktion i Fortnox som gör att du direkt efter att fakturan är skapad via apiet så kan du hämta ut fakturan som en PDF med att annat api anrop. läs mer på developer.fortnox.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
elmaco, pratar du om v3 eller v2 vad gäller att plocka ut fakturan? Jag har gjort en mindre integration och fann i v2 iaf endast att kunna skicka fakturan via mail (om den är bokförd).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Version 3 av apiet.
Räcker att du skriver https://api.fortnox.se/3/invoices/{invoiceno}/print så får du tillbaka en PDF över fakturan. https://api.fortnox.se/3/invoices/{invoiceno}/email skickar mail till klienten. Nytt för version 3 och att skicka e-post är att du kan styra både mottagare, ämne och meddelande för varje enskild faktura via apiet. Du gör detta genom att uppdatera emailinformation. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Låter super.
Kan v3 användas för klienter som inte ännu är på v3, utan v2 av Fortnox? Antar du vet... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|