Citat:
Ursprungligen postat av lazat
Du råkar inte på att ha några konstaterade kundfodringar som du kan få igen momsen för va? Eftersom det är staten så kommer du få en anmärkning rätt så omg. Annars så får du göra som lyxfällan. Sälj grejer. Något av värde kanske du har. Du kan ju även fakturera i förskott om du har en kund som tillåter detta. Nu vet jag inte vad du gör i ditt företag men låt oss säga en programmerare kan oftast skicka iväg fakturan i förskott om du har tillåtelse av kund. Tja 20 000är ju inte speciellt stor summa. Det kan du få som kredit på de flesta banker. Antingen n som checkkredit eller kortkredit. Fixa det innan du får anmärkning bara
|
Går det verkligen så snabbt då?
Har nojjat en del sedan jag läste brevet vilket har lett till 2h googlande.
Enligt de ja kan läsa så görs en avstämning i slutet av varje månad hos skatteverket. Är inte skatten betald då så skickas en påminnelse som igen kontrolleras i slutet av nästa månad. Är inte ärendet betalt då så går skulden till kronofogden. Där har man (som jag förstått de som) 10 dgr på sig att betala innan en "prick" ges.
Detta skulle i teorin betyda att jag kan göra betalningen när pengarna kommer in i slutet av April och i värsta fall i början av Maj. Jag betalar då ränta fram tills dess och eventuella avgifter hos fogden, men slipper själva "pricken".
Är jag helt ute och cyklar?