FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lite breda frågor men ger lite input.
Extremt snabba laddningstider. - Beror självklart på hur din konf ser ut som hårdvara och mjukvara, antar att du själv har en liten tanke om besökarantal eller hur pass krävande applikation du har. Om du behöver delad sql på sidan om eller kan köra allt på samma burk. Testa installera vmware esxi och kör lite vm´s om du vill leka med att ha separat http, sql, cache eller vad du behagar. Källkoden får inte hamna på villospår. - Ställ inte maskinen ute i dmz/rakt ut på nätet utan skicka bara vidare nödvändig port/ar, patcha mjukvara samt håll din kod/sida fri från hål. Bara kolla flashback hur folk underhåller sig med injektioner etc. Man ska inte kunna få åtkomst till övriga prylar inom nätverket. - Du kan använda vlan för att skilja näten från dina hemmaprylar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Nu vet jag ju vad jag ska läsa mer om i alla fall. Om jag kanske åtminstonde kan hosta servern hemma under testperioden och med vlan där som du sade. Ska läsa vidare om det och du har hjälpt mig i rätt riktning i alla fall ![]() Tack så mycket! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|