FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Säg istället att jag köper en färdig WP template för en jämförelsesida. Där finns mycket av menyerna som jag önskar och en del av funktionaliteten.
Är det möjligt att lägga till funktioner som medlemssidor, sidor som företag kan använda för att själva uppdatera sin priser och bilder, script för att visa det närmaste företaget från din plats. Eller är wordpress begränsande för det här syftet? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan göra i princip allting i Wordpress så det behöver du inte oroa dig för direkt. Otroligt många sidor bygger på Wordpress i grunden idag med en hel del efter modifikation
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag ogillar personligen att använda Wordpress till projekt där man ändå måste göra det mesta utanför WP eftersom det är ganska dålig kod / struktur och femtielva funktioner som man aldrig kommer utnyttja. En fördel är att det är populärt, en nackdel är att det är populärt då du får betydligt mer oönskad trafik / hackare till din sajt. Det är en avvägning man får göra från fall till fall helt enkelt beroende på kompetens, resurser och sajt/tjänst.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kom igen nu. Utveckla inte ett helt nytt system i 100k+-klassen i WP. De finns ju ingen struktur eller tillstymmelse till modularitet och testbarhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror garanterat att du kommer under en kostnad på 100'. Dock får du väga upp hur mycket content-arbete du själv vill göra.. Ska du göra all datainsamling per automatik så handlar det om en annan kostnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tanken är att företagen själva skapar användarkonton på sidan och själva lägger in sina priser. Så allt kommer inte precis ske per automatik om det har någon betydelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Tror knappast de gör det manuellt när det finns andra tjänster som gör det automatiskt, du bör få bort det manuella. Sedan förvånas jag över hur folk tror man kan utveckla en sida liknande Compricer för 100k. Antingen har ni taskig lön eller så har ni inte utvecklat större sidor. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|