FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.idg.se/2.1085/1.547344/ha...ller-ni-pa-med
Läs och begrunda. Finns det utrymme för andra alternativ än Arbetsförmedlingen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Josefine Wahlberg sökte en praktikant?
Om det stämmer, vad är problemet? "Vi är alltså en prisbelönt startup som jobbar med webben och mobilappar" - Jaha, och? Alltså, är jag den enda som aldrig hört talas om Jiddr tidigare? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, detta är ju ingen nyhet, känner ingen som någonsin fått hjälp av arbetsförmedlingen, för snart 2 år sedan gick jag på en starta eget kurs, efter det ville arbetsförmedlingen att jag skulle utbilda mig till nätverkstekniker i Borås, problemet är att det var ganska många som sökte och få personer som kommer in per grupp, men man stod ändå i kö.
Jag gjorde intagningsprovet i Augusti 2012 och blev godkänd och intagen, men hamnade inte i första gruppen, i April 2013 hade jag fortfarande inte startat kursen och jag frågade min handläggare flera gånger vad jag skulle göra under tiden, fick aldrig något svar, sen pga min sjukdom fick jag lägga ner det helt. Nepp |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tyvärr inget nytt... har en polare som driver en firma och tröttnade efter 4 veckor då arbetsförmedlingen inte kontaktade dem...
Välkommen till nya Sverige |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Handledarna blir grymt glada om man säger att man ska ordna jobb på annat sätt när man har jobbträff hos dem!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jag känner inte heller till en enda person i hela min bekantskapskrets som någonsin fått hjälp att hitta ett jobb via arbetsförmedlingen. Inte ens sedan 1984 när jag själv sökte jobb första gången "på riktigt". Jisses det är ju 30 år sedan....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Välkommen till verkligheten, Arbetsförnedringen är bara en myndighet för slösa skattepengar.
Sedan att det finns personer som aldrig ens kommer duga till kratta löv hos kommunen är en annan sak, kommer alltid finnas en grupp där det är bortkastade pengar att ens försöka hjälpa. Och samtidigt finns det en stor grupp som typ vill få ett jobb serverat på ett fat utan behöva göra något själv. Men inte ett konstigt i ett land där man inte behöver ta något eget ansvar alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Underligt att hon lade så mycket tid på att kontakta Arbetsförmedlingen istället för att fokusera på att genomföra rekryteringen och gå vidare. Att springa på Arbetsförmedlingen och "slå näven i bordet" istället för att lösa problemet och återgå till sin huvuduppgift är för mig ett tecken på att man har för lite seriöst arbete att göra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Självklart är det så men att efter sex månader lägga ner tid på att försöka få rekrytera en av dessa ungdomar känns väldigt underligt.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|