FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad är nackdelarna med att använda ÅÄÖ i domänet?
Om jag skriver Päron.se på adressfältet kommer jag till Päron.se? Om jag länkar till Päron.se kommer jag till Päron.se? Om jag vill äga alternativa skrivningar till Päron.se skall jag registrera Paeron.se eller Paron.se? Och hur fungerar det med take på SEO/google? Förstår inte ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok så man skapar sidan på Paron.se men man kör med en redirect från päron.se till paron.se?
Med andra ord så använder man Paron.se i sociala medier så som facebook och allt annat, och päron.se har man ifall vissa väljer att skriva in domänet i adress fälten.. stämmer det? Ganska krångligt. Men då funkar det inte alls för seo då nyckelorden "päron" finns inte i paron.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sen behöver ju inte hemsidan heta Paron.se/Päron.se, det räcker med Päron (menar själva varumärket). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men hemsidan skall vara på Paron.se och jag kan köra med en domain redirect så att Päron.se skickar besökarna till Paron.se. Stämmer det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Ytterligare en nackdel är att päron.se inte garanterat funkar till 100% i epostklienterna.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har en del projekt som kräver svenska bokstäver för SEO nu förstår jag någorlunda att jag behöver 2 domäner för varje projekt eventuellt 3-4 om jag vill ha .com varienterna också förutom .se. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Passa på nu när det är billigt hos CityNetwork och Crystone ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej, Tillägg till svar som du redan har fått.
1 - Päron och paron.se är i Googles ögon ett och samma domän, om nu domänen ska handla om just päron. 2 - Päron.se se kan göra en skillnad seo mässig, men, skillnaden är så liten så du kommer inte ens märka det, mitt råd är att köra på paron.se alla dagar. 3 - paron.se funkar utmärkt om du ska använda e-post och om du vill marknadsföra sajten på nätet på socialamedier som facebook. Köper du paron.se, päron.se, paron.com, päron.com så ska du se till alla domäner pekar (301ar) till paron.se, alltså, kör inte päron-shopp på alla, för då skjuter du dig själv i foten, se till att bearbeta en och samma URL hela vägen. 4 - Se till att köpa de andra domänerna för att 1: Om någon råkar skriva päron.se så hamnar man på paron.se. 2: Det kan hända att andra köper de lediga domänerna och klättrar föbi dig i SERPen, det vill man inte. 5 - Om du nu önskar använda paron.se/köp-dina-päron-här istället för paron.se/kop-dina-paron-har kan du alltid göra genom att använda speciella tecken för att skapa undersidor med ÅÄÖ. Hoppas att detta kan vara till hjälp. Lycka till ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|