FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Conny för ett utförligt svar!
Hur hanterar ni kunder som inte klarar av att göra en ordentlig produktplan, hjälper dom på vägen eller tackar nej till jobbet? MVH R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vägrar kunden att gå med på det så är det bättre att avstå, för då är det sannorlikt en "strulkund" som du inte vill ha att göra med. Att göra en kravspec är inte nåt man snyter ur näsan utan det tar sin lilla tid att göra, följaktligen är det inget man "bjuder" kunden på. Efter att du levererat kravspecen så finns ju normalt inga garantier på att kunden låter dig göra resten av uppdraget, eller att de går vidare över huvud taget. En del kunder inser att hela projektet blir för dyrt och lägger ner projektet. Det är några anledningar till att aldrig bjuda kunden på en kravspec, det är ett uppdrag i sig. Ibland kan man göra en förstudie som ett steg före kravspec. I den tar man bland annat fram kundens budgetramar för ett projekt och vad kunden vill uppnå för resultat med att utveckla ett system, det beror på hur noggrann kunden vill vara och hur många steg de vill gå innan de kommer till skott. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-02-07 klockan 22:08 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|