| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
A) Ja, när de köper en vara online har de rätt att öppna och prova varan. De ska vara
aktsamma av förpackning och produkt, men om det krävs att förpackningen förstörs för att komma åt varan, så har de rätt till detta. Tänk på blisterförpackade kablar och skit som man måste klippa sönder för att kunna öppna. Produkten ska returneras i "oförändrat skick" så att säga. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har en till fråga: Måste man lämna garanti? |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Fråga till: Ska fraktkostnaden räknas in i totala priset och tas ut moms på?
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Kund har reklamationsrätt i 3 år. Reklamationsrätt innebär att felet ska ha funnits på produkten från början eller fabrik - ett tillverkningsfel. Alla fel som uppkommer inom 6 månader från inköp anses funnits från början och då behöver kund inte bevisa något. Efter 6 månader till 3 år måste kund bevisa att felet funnits där tidigare. De första 6 månaderna kan m.a.o. ses som någon form av garanti. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|