Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Crystone - erfarenheter??

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-02-04, 09:40 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Kan berätta en liten händelse som utreds av Crystone och det var när jag var inne på min webbmail så var alla mail som jag sänt borta.

Efter att ha pratat med supporten så menar man att det är en bugg i programvaran och att jag antagligen aldrig mer kommer få se mailen.

Så en varning kan utfärdas för att för tillfället använda sig av Crystone och deras webbmail tills dess att man åtgärdat samtliga fel och brister, kanske till dess att deras kontrollpanel kommer som borde vara inom en väldigt snar framtid då man påtalat detta tidigare.

Antingen har jag haft sådan otur med Crystone eller så är det vanliga problem som ständigt förekommer.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-04, 09:47 #2
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Ingo Visa inlägg
Kan berätta en liten händelse som utreds av Crystone och det var när jag var inne på min webbmail så var alla mail som jag sänt borta.

Efter att ha pratat med supporten så menar man att det är en bugg i programvaran och att jag antagligen aldrig mer kommer få se mailen.

Så en varning kan utfärdas för att för tillfället använda sig av Crystone och deras webbmail tills dess att man åtgärdat samtliga fel och brister, kanske till dess att deras kontrollpanel kommer som borde vara inom en väldigt snar framtid då man påtalat detta tidigare.

Antingen har jag haft sådan otur med Crystone eller så är det vanliga problem som ständigt förekommer.
Hej,

Som jag förklarade via vår tidigare mailkonversation så är problemet identifierat sedan tidigare. Vår teknikavdelning har gjort vad dom kan för att lösa det och jobbar nu med Parallels för att lösa det. Detta löses genom att manuellt klicka sig in på mappar via webmailen eller koppla upp sig via en e-postklient , alternativt använda vår nya webmail där problemet inte finns.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-04, 09:54 #3
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hej,

Som jag förklarade via vår tidigare mailkonversation så är problemet identifierat sedan tidigare. Vår teknikavdelning har gjort vad dom kan för att lösa det och jobbar nu med Parallels för att lösa det. Detta löses genom att manuellt klicka sig in på mappar via webmailen eller koppla upp sig via en e-postklient , alternativt använda vår nya webmail där problemet inte finns.

Med vänlig hälsning, Fredrik
Men även i den nya webbmailen så FINNS problemet kvar, det finns BARA 2 mail som jag har sänt kvar, resten är som sagt BORTA.

Sedan är det synd om supportpersonalen som man ringer i helgen som beklagar att man fått vänta i 30 minuter, det är inte deras fel att man inte har tillräckligt med resurser inom Crystone.

Så innan man försvarar saker som är fel så är det bättre att gå till botten med problemen och åtgärda dessa, istället för att misstro sina kunder.

Under tiden jag varit kund har jag tagit upp följande:
-Brister kring supporten såväl teknisk kunskap som väntetid.
-Faktureringen kring domännamn
-E-post problem
-Fel priser för domän kampanj
osv

Men visst, jag kan sända kontonr till er ;-)

Senast redigerad av Ingo den 2014-02-04 klockan 10:07
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-02-13, 19:24 #4
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Pinsamheterna fortsätter tyvärr hos Crystone. Provade att registrera en domän och betalningen gick igenom och allt verkade fri och fröjd. Men domänen har dock inte blivit registrerad och att få tag i någon svensk språk person har jag insett blivit helt omöjlig, satt i 28 minuter innan svar och då svarade en engelsktalande person (sk indisk engelska) som inte alls förstod.

Vad gäller de borttappade mailen som jag påtalat förrut så har jag ännu ej fått svar vad som har hänt med dessa. Men de ska få den tid de behöver och utreda det förstås ;-), när alla blivit friska förstås.

Senast redigerad av Ingo den 2014-02-13 klockan 19:36
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017