Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Citycloud eller iPeer Elastic Cloud Server?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-11, 21:18 #1
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av aram Visa inlägg
Lutar mot att bli Glesys då!
Jag har varit i personlig kontakt med Glen på Glesys och det som jag uppskattar med Glen och med Glesys personal är att dom har egen in-house kompetens och utnyttjar effektivt opensource, vilket jag tror gör att man kan erbjuda hög kvalitet på tjänsterna till ett konkurrenskraftigt pris.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-12, 04:08 #2
aram aram är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
aram aram är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Jag har varit i personlig kontakt med Glen på Glesys och det som jag uppskattar med Glen och med Glesys personal är att dom har egen in-house kompetens och utnyttjar effektivt opensource, vilket jag tror gör att man kan erbjuda hög kvalitet på tjänsterna till ett konkurrenskraftigt pris.
Tack, då får det bli Glesys då! =)
aram är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-13, 15:27 #3
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2007

iPeer har jag dålig erfarenhet av. Det gick helt enkelt inte att stänga av servrar. Och en server stängde av sig utan att jag gjorde något.
De vill även ha betalt för avstängda servrar något som ingen annan leverantör som jag känner till tar betalt för. Alltså betalt för processorutnyttjande m.m och inte enbart lagring.

Dock är det möjligt att de i övrigt är bra men jag gav upp mina försök att utvärdera dem.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-14, 16:15 #4
Enrico Enrico är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Aug 2009
Nykomling

Standard Svar: Erik Stenman

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
iPeer har jag dålig erfarenhet av. Det gick helt enkelt inte att stänga av servrar. Och en server stängde av sig utan att jag gjorde något.
De vill även ha betalt för avstängda servrar något som ingen annan leverantör som jag känner till tar betalt för. Alltså betalt för processorutnyttjande m.m och inte enbart lagring.
Hej Erik,
Beklagar men våra loggfiler säger inte att någon av dina servrar stängts av under perioden. Dessutom kan vi inte se att du hört av dig till oss om detta då det skedde, förrän i efterhand varför vi haft svårt att agera direkt. Då din server stått på och utnyttjat processorkraft under oktober så tar vi betalt för detta. Däremot skall du självklart krediteras för tiden efter att du hört av dig med uppsägning i nov och försökt ta bort din server.
Vänliga hälsningar,
Erik/Ipeer
Enrico är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-14, 21:51 #5

Citat:
Ursprungligen postat av Enrico Visa inlägg
Hej Erik,
Beklagar men våra loggfiler säger inte att någon av dina servrar stängts av under perioden. Dessutom kan vi inte se att du hört av dig till oss om detta då det skedde, förrän i efterhand varför vi haft svårt att agera direkt. Då din server stått på och utnyttjat processorkraft under oktober så tar vi betalt för detta. Däremot skall du självklart krediteras för tiden efter att du hört av dig med uppsägning i nov och försökt ta bort din server.
Vänliga hälsningar,
Erik/Ipeer
Som jag förstod loggarna när jag tittade på det samt ert gränssnitt var servern avstängd, särskild gränssnittet kommer jag ihåg att det gav intrycket att den var avstängd. Eftersom det inte kändes stabilt slutade jag att testa er tjänst och eftersom servern enligt vad jag kunde se var avstängd så iddes jag inte höra av mig.

Sedan kvarstår väl faktum att ni tar betalt för avstängda servrar? Menar du alltså att min servern stod på? Ert gränssnitt visade inte detta och jag blir väldigt förvånad. Sedan måste det väl ändå vara något som strulade eftersom det inte gick att genomföra "DestroyMachine" på den avstängda servern trots upprepade försök?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-01-14, 23:00 #6
Nykomling

Nykomling

Standard Svar: Erik Stenman

Hej Erik,
Det är tyvärr de besked jag har från supporten ang deras loggar, att din server stod på. Vill du fortsätta diskussionen får du gärna ta det med dem. Maskinen raderade vi från vår sida när du aviserat att du ville ha den raderad.
Vänliga hälsningar,
Erik/Ipeer
Enrico är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017