FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har varit i personlig kontakt med Glen på Glesys och det som jag uppskattar med Glen och med Glesys personal är att dom har egen in-house kompetens och utnyttjar effektivt opensource, vilket jag tror gör att man kan erbjuda hög kvalitet på tjänsterna till ett konkurrenskraftigt pris.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
iPeer har jag dålig erfarenhet av. Det gick helt enkelt inte att stänga av servrar. Och en server stängde av sig utan att jag gjorde något.
De vill även ha betalt för avstängda servrar något som ingen annan leverantör som jag känner till tar betalt för. Alltså betalt för processorutnyttjande m.m och inte enbart lagring. Dock är det möjligt att de i övrigt är bra men jag gav upp mina försök att utvärdera dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Beklagar men våra loggfiler säger inte att någon av dina servrar stängts av under perioden. Dessutom kan vi inte se att du hört av dig till oss om detta då det skedde, förrän i efterhand varför vi haft svårt att agera direkt. Då din server stått på och utnyttjat processorkraft under oktober så tar vi betalt för detta. Däremot skall du självklart krediteras för tiden efter att du hört av dig med uppsägning i nov och försökt ta bort din server. Vänliga hälsningar, Erik/Ipeer |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Sedan kvarstår väl faktum att ni tar betalt för avstängda servrar? Menar du alltså att min servern stod på? Ert gränssnitt visade inte detta och jag blir väldigt förvånad. Sedan måste det väl ändå vara något som strulade eftersom det inte gick att genomföra "DestroyMachine" på den avstängda servern trots upprepade försök? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej Erik,
Det är tyvärr de besked jag har från supporten ang deras loggar, att din server stod på. Vill du fortsätta diskussionen får du gärna ta det med dem. Maskinen raderade vi från vår sida när du aviserat att du ville ha den raderad. Vänliga hälsningar, Erik/Ipeer |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|