FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har brottats med dilemmat att försöka byta land och adress i Google adsense kontot dom senaste veckorna. Men detta verkar vara närmast omöjligt.. inga vettiga svar får man via deras hjälpforum heller. Måste man starta upp ett nytt konto...
Någon som kan komma med något vettigt råd, eller kontaktuppgifter hos dem? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ok, inser nu att jag måste starta upp ett nytt konto och avsluta det gamla.
Problem löst får jag väl säga då.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Adress går att byta i alla fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
@preppie: Det var inget problem att registrera nytt AdSense konto i det nya landet för dig? Man behöver inte vara medborgare eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag fick byta från Adsense Norge -> Sverige och de tog det jag hade innestående.
Tråkigt att man måste använda en helt annan e-postadress också! (Anledningen till att man har två gmail-adresser istället för 1). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad menar du med att de tog det du hade innestående, kunde du inte ta ut dessa pengar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Behöver inte vara medborgare, men skattskriven ska man vara i det landet där adsense kontot är reggat i. Men det är upp till en själv och egna ansvaret att man följer lokala skatteregler etc..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det ska funka som så att dom hjälper till att föra över kvarvarande saldo till nya kontot. Men nya kontots adsensekoder måste ersätta dom gamla.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men som tur var det bara en struntsumma som gick till miste. |