FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag säger bara att det är smart att kolla villkoren och gärna hur andra känner hur det fungerar hos en registrar. Det finns många lägen då kunder känner sig lurade. Ett generellt råd alltså.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.wk.se/doman/priser_regler.asp är nog sista stället man vänder sig till om man ska ha domäner i spekulationssyfte, med 495 kr för ägarbyte (samt att förnyelsekostnaden ligger högre än hos många andra, 50 domäner x 120 kr är 6000 att hosta upp nästa år
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jo, man får kritisera vilka företag man vill här på WN ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-25 klockan 21:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Låt mig ge lite kudos till vår konkurrent Binero. Jag reggade en gång en personligt konto hos dem. Jag glömde som mavraj att stänga ner kontot i tid och faktura gick ut. Binero hade säkert kunnat kalla på ett avtal för att tvinga mig att betala för ett år till. De var extremt kundvänliga i mailet till mig och sa enkelt - "Johan vi har strukit din faktura och stängt ner det - ha en bra dag". En sak vad som krävs av oss - en helt annan sak i hur vi alla väljer att agera där vi har valen själva. Vi på City, som Binero hade i fallet ovan, försöker ha en "avspänd" inställning och inser att verkligheten vi alla lever i idag kan vara krävande och vi gör alla misstag. Mitt råd kom lite av att alla agerar inte riktigt så - vilket kan sätta rätt många i klistret när olyckan är framme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-26 klockan 14:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart att Binero inte kräver pengar, då de betalar tillbaka för resterande tid om man vill avsluta samarbetet.
Tillägg: De behöver alltså inte cred för att de låter bli att kräva pengar för en faktura bara för att sedan betala tillbaka summan till kunden. Och nån egenreklam för City Network är det väl inte då de saknar denna återbetalningsklausul i sina avtal. Senast redigerad av rauthing den 2013-11-26 klockan 14:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tartareandesire - Anser det är ett mycket sunt råd och skrev det därför? Det kändes inte rätt för dig? Du menar att bland de andra 100 registrarerna som har ett bra rykte så försöker jag insinuera något? Nä - så var det inte. Ett råd till någon där jag tyckte det var rätt råd att ge. Tror alla sunda råd uppskattas eller?
Rauthing - Jo - jag vill ge dem kred för det. Snyggt och jag önskar att även Telia, Telenor och andra som jag ringt vid liknande tillfällen visat samma öppenhet. Oavsett att det faller som det gör och att de "måste" göra det så har de tagit ett val som absolut är till kundens fördel. Som du mycket riktigt pekar ut så gör vi inte det och vad jag vet inte många andra heller. Så bra och kred till dem. Tror fö det är ett smart val och de gör det med vinst. Skapar trygghet från kundens sida men få använder det. tartareandesire - kan jag få ovan som en minus i smygreklamskolumnerna du verkar föra statistik på när du försöker övertolka vad som står mellan raderna? ;-) Lyft blicken lite killar och ge tillbaka lite positiv energi då och då. Livet och WN blir roligare då. Ha en trevlig kväll! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi har inga bindningstider på våra avtal och vi återbetalar för innestående tid, precis som rauthing skriver ovan. Detta är viktiga delar av vad som gör oss till Sveriges vänligaste webbhotell.
Betalar man inte sin faktura stängs tjänsterna förstås av, men utöver våra normala påminnelser händer inte mer än så. MVH Christer |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|