Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur ofta erbjuder svenska webbhotell .se / 10 kr st

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-20, 14:20 #11
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Måste inte varje registrar lämna ut transferkod till en kund utan kostnad?
Jag säger bara att det är smart att kolla villkoren och gärna hur andra känner hur det fungerar hos en registrar. Det finns många lägen då kunder känner sig lurade. Ett generellt råd alltså.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-20, 14:54 #12
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
http://www.wk.se/doman/priser_regler.asp är nog sista stället man vänder sig till om man ska ha domäner i spekulationssyfte, med 495 kr för ägarbyte (samt att förnyelsekostnaden ligger högre än hos många andra, 50 domäner x 120 kr är 6000 att hosta upp nästa år )
rauthing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-25, 20:09 #13
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
mavraj mavraj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 71
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Bara för att ha det sagt. Innan du hoppar på en rea för reans skull. Kolla villkor. Vi lägger en hel del tid på kunder som är helt knäckta över att de köpt något billigt hos en annan registrar men sedan är de inlåsta på olika sätt och kan inte fritt flytta sina domäner. Förnyelsen kan också variera extremt i pris - flera hundra procent. Så ta till dig av helheten i alla erbjudanden.

Lycka till!
Tänkte precis skriva det johan1234 redan påminner om. Personligen gjorde jag ett misstag hos Svenskadomäner (om jag ej får kritisera företaget öppet kan ni ta bort mitt inlägg) där jag registrerade ett antal domäner för 1 kr/st. Efter att avtalstiden löpt ut (1 år) så trillar det ner en faktura på posten med kostnad för så väl domän (ytterligare ett år) som fakturapåminnelse på total 468 kr. Detta pga att jag inte sagt upp domänen i tid utan förlitat mig på att avtalet löper ut automatiskt. Kika därför igenom avtalen ytterligare en gång så det inte blir dyrare än nödvändigt, speciellt när du funderar på att köpa så pass många domäner.

Lycka till!
mavraj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-25, 21:00 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av mavraj Visa inlägg
Tänkte precis skriva det johan1234 redan påminner om. Personligen gjorde jag ett misstag hos Svenskadomäner (om jag ej får kritisera företaget öppet kan ni ta bort mitt inlägg) där jag registrerade ett antal domäner för 1 kr/st. Efter att avtalstiden löpt ut (1 år) så trillar det ner en faktura på posten med kostnad för så väl domän (ytterligare ett år) som fakturapåminnelse på total 468 kr. Detta pga att jag inte sagt upp domänen i tid utan förlitat mig på att avtalet löper ut automatiskt. Kika därför igenom avtalen ytterligare en gång så det inte blir dyrare än nödvändigt, speciellt när du funderar på att köpa så pass många domäner.

Lycka till!
Det går som sagt var alltid att flytta domänerna omedelbart om man så önskar. Det är ingenting en registrar kan avtala bort. Det går alltså utmärkt att registrera 100 domäner billigt i en kampanj hos valfri registrar och sedan flytta dessa till sin "vanliga" registrar. Tänker man bli kvar som kund så måste man naturligtvis vara medveten om villkor och priser oavsett om det gäller Loopia, Wk, City Network, Egensajt eller någon annan.

Jo, man får kritisera vilka företag man vill här på WN
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-25 klockan 21:11
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-26, 14:24 #15
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det går som sagt var alltid att flytta domänerna omedelbart om man så önskar. Det är ingenting en registrar kan avtala bort. Det går alltså utmärkt att registrera 100 domäner billigt i en kampanj hos valfri registrar och sedan flytta dessa till sin "vanliga" registrar. Tänker man bli kvar som kund så måste man naturligtvis vara medveten om villkor och priser oavsett om det gäller Loopia, Wk, City Network, Egensajt eller någon annan.

Jo, man får kritisera vilka företag man vill här på WN
I en perfekt värld kommer alla ihåg att göra det. Men är någon här som jag - så köper jag en domän och tänker "jag har massor av tid och tar det senare". När det sedan smäller till, som mavraj säger, så är det extremt stor skillnad i hur registrarer agerar.

Låt mig ge lite kudos till vår konkurrent Binero. Jag reggade en gång en personligt konto hos dem. Jag glömde som mavraj att stänga ner kontot i tid och faktura gick ut. Binero hade säkert kunnat kalla på ett avtal för att tvinga mig att betala för ett år till. De var extremt kundvänliga i mailet till mig och sa enkelt - "Johan vi har strukit din faktura och stängt ner det - ha en bra dag". En sak vad som krävs av oss - en helt annan sak i hur vi alla väljer att agera där vi har valen själva. Vi på City, som Binero hade i fallet ovan, försöker ha en "avspänd" inställning och inser att verkligheten vi alla lever i idag kan vara krävande och vi gör alla misstag. Mitt råd kom lite av att alla agerar inte riktigt så - vilket kan sätta rätt många i klistret när olyckan är framme.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-26, 14:42 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
I en perfekt värld kommer alla ihåg att göra det. Men är någon här som jag - så köper jag en domän och tänker "jag har massor av tid och tar det senare". När det sedan smäller till, som mavraj säger, så är det extremt stor skillnad i hur registrarer agerar.

Låt mig ge lite kudos till vår konkurrent Binero. Jag reggade en gång en personligt konto hos dem. Jag glömde som mavraj att stänga ner kontot i tid och faktura gick ut. Binero hade säkert kunnat kalla på ett avtal för att tvinga mig att betala för ett år till. De var extremt kundvänliga i mailet till mig och sa enkelt - "Johan vi har strukit din faktura och stängt ner det - ha en bra dag". En sak vad som krävs av oss - en helt annan sak i hur vi alla väljer att agera där vi har valen själva. Vi på City, som Binero hade i fallet ovan, försöker ha en "avspänd" inställning och inser att verkligheten vi alla lever i idag kan vara krävande och vi gör alla misstag. Mitt råd kom lite av att alla agerar inte riktigt så - vilket kan sätta rätt många i klistret när olyckan är framme.
Om man gör det direkt, lägger en påminnelse på sin mobil eller vad man nu föredrar så slipper man förlita sig på sitt eget minne. Det är inget svåröverkomligt problem direkt Snyggt sätt att göra smygreklam för er själva för övrigt
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-26 klockan 14:46
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-26, 14:42 #17
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
rauthing rauthing är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 159
Självklart att Binero inte kräver pengar, då de betalar tillbaka för resterande tid om man vill avsluta samarbetet.

Tillägg: De behöver alltså inte cred för att de låter bli att kräva pengar för en faktura bara för att sedan betala tillbaka summan till kunden.

Och nån egenreklam för City Network är det väl inte då de saknar denna återbetalningsklausul i sina avtal.

Senast redigerad av rauthing den 2013-11-26 klockan 14:56
rauthing är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-26, 19:32 #18
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
tartareandesire - Anser det är ett mycket sunt råd och skrev det därför? Det kändes inte rätt för dig? Du menar att bland de andra 100 registrarerna som har ett bra rykte så försöker jag insinuera något? Nä - så var det inte. Ett råd till någon där jag tyckte det var rätt råd att ge. Tror alla sunda råd uppskattas eller?

Rauthing - Jo - jag vill ge dem kred för det. Snyggt och jag önskar att även Telia, Telenor och andra som jag ringt vid liknande tillfällen visat samma öppenhet. Oavsett att det faller som det gör och att de "måste" göra det så har de tagit ett val som absolut är till kundens fördel. Som du mycket riktigt pekar ut så gör vi inte det och vad jag vet inte många andra heller. Så bra och kred till dem. Tror fö det är ett smart val och de gör det med vinst. Skapar trygghet från kundens sida men få använder det.

tartareandesire - kan jag få ovan som en minus i smygreklamskolumnerna du verkar föra statistik på när du försöker övertolka vad som står mellan raderna? ;-)

Lyft blicken lite killar och ge tillbaka lite positiv energi då och då. Livet och WN blir roligare då.

Ha en trevlig kväll!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-27, 15:12 #19
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Vi har inga bindningstider på våra avtal och vi återbetalar för innestående tid, precis som rauthing skriver ovan. Detta är viktiga delar av vad som gör oss till Sveriges vänligaste webbhotell.

Betalar man inte sin faktura stängs tjänsterna förstås av, men utöver våra normala påminnelser händer inte mer än så.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017