FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara för att ha det sagt. Innan du hoppar på en rea för reans skull. Kolla villkor. Vi lägger en hel del tid på kunder som är helt knäckta över att de köpt något billigt hos en annan registrar men sedan är de inlåsta på olika sätt och kan inte fritt flytta sina domäner. Förnyelsen kan också variera extremt i pris - flera hundra procent. Så ta till dig av helheten i alla erbjudanden.
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det stämmer, bara mottagande registrar har rätt att ta ut en kostnad. De allra flesta som köper på domänrea på ett annat webbhotell än det man normalt använder brukar sedan föra över domänen till sitt vanliga webbhotell.
Senast redigerad av Danielos den 2013-11-19 klockan 12:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag säger bara att det är smart att kolla villkoren och gärna hur andra känner hur det fungerar hos en registrar. Det finns många lägen då kunder känner sig lurade. Ett generellt råd alltså.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jo, man får kritisera vilka företag man vill här på WN ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-25 klockan 21:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Låt mig ge lite kudos till vår konkurrent Binero. Jag reggade en gång en personligt konto hos dem. Jag glömde som mavraj att stänga ner kontot i tid och faktura gick ut. Binero hade säkert kunnat kalla på ett avtal för att tvinga mig att betala för ett år till. De var extremt kundvänliga i mailet till mig och sa enkelt - "Johan vi har strukit din faktura och stängt ner det - ha en bra dag". En sak vad som krävs av oss - en helt annan sak i hur vi alla väljer att agera där vi har valen själva. Vi på City, som Binero hade i fallet ovan, försöker ha en "avspänd" inställning och inser att verkligheten vi alla lever i idag kan vara krävande och vi gör alla misstag. Mitt råd kom lite av att alla agerar inte riktigt så - vilket kan sätta rätt många i klistret när olyckan är framme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-26 klockan 14:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Självklart att Binero inte kräver pengar, då de betalar tillbaka för resterande tid om man vill avsluta samarbetet.
Tillägg: De behöver alltså inte cred för att de låter bli att kräva pengar för en faktura bara för att sedan betala tillbaka summan till kunden. Och nån egenreklam för City Network är det väl inte då de saknar denna återbetalningsklausul i sina avtal. Senast redigerad av rauthing den 2013-11-26 klockan 14:56 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|