Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Nästa trend inom webbdesign?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-23, 13:06 #1
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Det enklaste är att göra det som man själv vill ;-). För eller senare är allt "modernt"... Sen om alla skall härma alla andra blir det rätt trist och inte direkt någon utveckling att tala om.
Hursom, användarvänlighet kommer väl alltid vara "modernt" iallafall i min värld.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-11-23, 14:15 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av P3N Visa inlägg
Det enklaste är att göra det som man själv vill ;-). För eller senare är allt "modernt"... Sen om alla skall härma alla andra blir det rätt trist och inte direkt någon utveckling att tala om.
Hursom, användarvänlighet kommer väl alltid vara "modernt" iallafall i min värld.
Jag håller med om att användarvänlighet alltid är modernt och den enskilt viktigaste aspekten när en man designar en webbplats. Dessbättre blir en användarvänlig webbplats ofta stilfull och visuellt tilltalande.

Dock tror jag det inte bara handlar om "att härma" utan tvärtom kan det nog vara viktigt att inspireras av de som ligger i framkant, dvs det som visar sig fungera i praktiken. Jag tror klockan alltmer börjar bli slagen för webbplatser med "gammalmodigt utseende och gammalmodiga funktioner". Det finns helt enkelt för många konkurrenter som är bättre. Jag inkluderar flera av mina egna webbplatser i denna dödsdömda kategori. De måste moderniseras inom ett par år för att inte självdö.

Design och användargränssnitt (front-end) och programmering (back-end) är i min tankevärld två ytterst samverkande företeelser. Båda måste vara av hög kvalitet för att kunna leverera en modern och trovärdig produkt.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017