Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

00509690xxxxxx

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-11-22, 10:35 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Va? Det är väl inga andra telefonnummer än internationella som har dubbla nollor i början? Dessutom beror väl längden sen på hur många siffror landet i sig har i sina nummer?

Förvisso tolkade jag det inte heller personligt. Men vad han menade har jag inte den minsta aning om heller.
Nej precis, alla riktigt långa nummer är utländska. Och länder med betydligt mer invånare än lilla Sverige bör det kännas rätt självklart att dom blir långa. Lägg på landskod med så.

Men 00 är rätt känt för stå för användas för att ringa utomlands, eller + som bara tekniskt är motsvarande för 00

Dock gör operatör väldigt fel lägger på 00 i CLI, 00 är endast ett internt dirigeringsprefix för hantering för routing för samtal som ska utomlands. (Operatör lägger troligtvis endast på det för person ska kunna välja ringa tillbaka direkt)

Fast även vissa Stockholm nummer är blir närmare lika långt om man lägger på landskod i Sverige.

509 Står för Landskod för Haiti men 6 ska stå för mobilprefix. Så 5096xxxxxx Haiti Digicel Mobile

Senast redigerad av patrikweb den 2013-11-22 klockan 10:47
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017