FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vem är det som kan ringa från ett sådant nummer? : 00509690XXXXXX alltså 14-sifftigt nummer.
Mvh! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Det är från Haiti +509, ring inte tillbaks säkert nån scam likt http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17872891.ab
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Haha ja, det finns faktiskt telefoner i andra länder än Sverige med
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Hur menar du? Var det menat som en idiotförklaring? Det har inte undgått nån att du är bitter på Sverige men agera ut det på ett forum om politik. Här vill vi inte ha det i trådarna gång på gång.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Patrik menade nog bara på att telefonnummer med landsnummer blir längre.
Jag tolkade det inte som personligt mot dig, Thomas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Va? Det är väl inga andra telefonnummer än internationella som har dubbla nollor i början? Dessutom beror väl längden sen på hur många siffror landet i sig har i sina nummer?
Förvisso tolkade jag det inte heller personligt. Men vad han menade har jag inte den minsta aning om heller.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Men 00 är rätt känt för stå för användas för att ringa utomlands, eller + som bara tekniskt är motsvarande för 00 Dock gör operatör väldigt fel lägger på 00 i CLI, 00 är endast ett internt dirigeringsprefix för hantering för routing för samtal som ska utomlands. (Operatör lägger troligtvis endast på det för person ska kunna välja ringa tillbaka direkt) Fast även vissa Stockholm nummer är blir närmare lika långt om man lägger på landskod i Sverige. 509 Står för Landskod för Haiti men 6 ska stå för mobilprefix. Så 5096xxxxxx Haiti Digicel Mobile Senast redigerad av patrikweb den 2013-11-22 klockan 10:47 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag syftade på att extra-c med säkerhet vet att det finns telefoner utomlands.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
För känns lite logiskt att länder med betydligt mer invånare än Sverige ger långa nummer, alla fall med landskod. Som Kina med över 1 miljard invånare |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|