FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Väldigt konstigt val måste jag säga. Jag kände inte alls igen vilket företag det handlade om när jag gick in på sidan och där ju ändå Ernst & Young ett extremt väletablerat och välkänt företag/varumärke. Enda stället det står Ernst & Young på är är längst nere i footern och det hittar man ju inte om man verkligen inte letar efter det. Jag gav upp och använde Ctrl+F efter att jag visste vilket företag det handlade om. Mycket märkligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Nu var det ett tag sedan jag var student, men borde de inte presentera sig som Ernst & Young på sina studentsidor om det är det namnet de använder? Genomgående över hel sidan presenterar de sig själva som EY. Jag har spenderat minst 5 minuter på sidan utan att jag hittat en enda förekomst av "Ernst & Young" förutom i footern. Jag tycker det är minst sagt är väldigt anmärkningsvärt och konstigt, speciellt om de använder "Ernst & Young" i andra medier. Att vara konsekvent i sin branding är ju A och O. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ernst & Young bytte i somras namn till EY. Antar att det dock tar lite tid innan det gamla namnet/loggan är utfasat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men ja, då var EY ett dåligt exempel, men det finns många fler som använder ett kortare domännamn trots längre varumärke. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|