FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag måste säga att representanten för CN:s antagande är rimligt. Personen verkar inte känna till att Binero relativt ofta skickar bluffakturor. Om han skulle känt till det faktumet så borde han svarat att Binero antagligen har skickat en bluffaktura istället för att skriva att fakturan gäller ett webbhotellskonto.
|
||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du har läst hela tråden så ser du att CN också sände en faktura.
Senast redigerad av altruixm den 2013-10-29 klockan 14:02 Anledning: Undviker låg nivå |
|||
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det här handlar också om vad som händer i automatiska system när en domän överförs till en registrar. Domänen faktureras av registrar #1 och när domänen förs över till en annan registrar (CN) så skapas en ny faktura där. En automatiskt system borde kunna programmeras så att det känner av om en faktura genererats för en viss domän, och makulerar den fakturan automatiskt skulle fakturerad domän föras vidare.
|
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Administratör
|
Fast det problemet ligger ju hos Binero snarare än CityNetwork? Är många som fått felaktiga fakturor från Binero - se t ex denna tråd: http://www.wn.se/t1058883.html Det minsta man kan begära är ju att de kollar att de är registrar för den domänen de fakturerar kan man tycka. Att försöka läsa in om ett annat företag genererat en faktura känns onödigt komplicerat och skulle ju kunna göra att man faktiskt bara får en faktura från en aktör som inte hanterar domänen ...
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jo jo men den skulle de (CN) väl skicka eftersom du överfört domänen till dem enligt din egen utsago. Det torde i så fall vara Binero som gjort fel så du kan gärna få svara på varför du inte kontaktade Binero istället för CN i första hand.
|
|||
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Samma sak hände mig i somras, men då var det en domänöverföring från Loopia till CN. Loopia skickade då en felaktig faktura nästan två månader efter att jag fört över domänen till CN. Jag hade inte gjort någon åtgärd i Loopias kontrollpanel efter överföringen och så domänen låg kvar där. Har registreraren som tar över domänen någon skyldighet att rapportera detta till förra registreraren eller administratören för TLD:n vilket i så fall delvis skulle ge CN skulden? (jag har inte riktigt koll här)
Systemen borde ju kolla att det verkligen är de som är regiastrar för domänen innan fakturan skickas kan man ju tycka, men inga system är perfekta. Inte ens Loopias visade det sig. Men det är ju inte tal om någon bluffaktura här. Det är helt enkelt bara ett fel i Bineros system, ett fel som verkar vara vara relativt vanligt. Förhoppningsvis hade Binero upptäckt att de inte längre är regiastrar för domänen om du betalat och de försökt förnya den och då gjort en återbetalning. Senast redigerad av pelmered den 2013-10-29 klockan 17:01 |
|||
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag mailade Binero två gånger utan svar. Så jag loggade in och avslutade "abonnemanget" för domänen i fråga, genom att redigera fakturan (som togs bort). Automagiskt.
|
|||
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kontaktade Binero, två gånger, via vanligt mail och deras inbyggda support. De svarade inte.
|
|||
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
Stängt ämne |
|
|