FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Spelar ingen roll när man får mail i sig, problemet är om man får vänta 1-2 dygn på svar om man befinner så blandande tider.
Kan ju bli problem andra hållet med om man ska maila ett företag som har 8-17 tider och vill få snabbt svar. Jag själv är ingen morgon människa, tycker det är lagom gå upp mellan 9-10. Men har anställda som börjar kl 8 så för egen skull kan jag sova hela dagarna om jag vill. Dock skulle vår verksamhet inte fungera med att öppna kl 10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tar man illa upp om man får ett melj i natten bör man gå i terapi. Eller nåt i den stilen. Tycker jag.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Låter "roligare" (nåja) än all SEO-spam jag får från (mestadels) Indien. Får se över mina spaminställningar. ;-)
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Fick ett mail ca halv 4 i morse idag från ett webbhotells support. Blev glad när jag vaknade att personen hade fixat vad jag efterfrågade.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man som jag har mailen kopplad till sin mobil och inte stänger av den på natten, så slår den ju en signal varje gång man får ett nytt och man kanske vaknar. Då tror jag inte man tar mailet speciellt trevligt sen.. såvida det inte är ett riktigt viktigt meddelande. Men det är bara min åsikt andra kanske gillar att bli informerade mitt i natten av reklam eller vad det nu kan vara vad vet jag
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Du kan väl ha mobilen i ljudlöst läge? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Man borde inte bry sig om mailen är skickade, men det kan som sagt bli jobbigt med så lång fördröjning om de man jobbar med jobbar dagtid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Enligt mig så borde man köra "stör inte innan kl. 9 på morgonen principen" som man använder annars i vardagen. Då är ju iallafall majoriteten uppe. Internet och teknik är inte längre så avskärmat som det en gång var och de följer en dygnet runt beroende på vem man är förstås, men jag är övertygad om att detta kommer utvecklas och gå mycket längre. Det kan ju bli som så, om vi tar ett exempel: Att grannen går och knackar på din dörr i natten för att låna lite socker. Vilket kanske inte alltid är så uppskattat, medan andra skulle anse det som trevligt. Det varierar ju. Hade grannen istället kommit förbi klockan 09 tror jag att han hade fått större chans att få sitt socker som han velat. Samma är det med mail och man får ett bättre intryck. (Observera att detta enbart gäller personer som är uppkopplade dygnet runt vilket många är och det kommer troligtvis expandera) Gå inte miste om dessa procent.. dem är också pengar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|