FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag drar mig normalt sett in i det längsta från att hänga ut icke-offentliga personer men denna gången har personen ifråga tyvärr inte givit mig något alternativ.
Det gäller Henrik F* som på WN bland annat går under användarnamnet PappaPunkten. För en längre tid sedan så köpte jag en webbplats med tillhörande domäner av honom. Jag har alltsedan dess haft kontroll över såväl sajt som domäner m.m. men jag hade vid den tiden fullt upp och glömde i all hast bort att kontrollera att jag också blev ny ägare till domänerna. Detta ägarbyte slutförde han aldrig. Nu kontaktade jag honom återigen för drygt två veckor sedan. Han lovade då att omedelbart fixa sitt åtagande. Följande dag så hade han glömt bort det och skulle ta hand om det så snart som möjligt. Dagarna gick och han började ignorera mina meddelanden. Jag har mycket svårt att förstå varför han beter sig på det här viset när allt han behöver göra går på några minuter. Det känns ju extremt onödigt att ta en sån här skitsak så här långt, ska domstol behöva vara lösningen?
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Försök med ett email som skickas direkt från en advokat firma med deadline.
Den skriftliga kommunikationen mellan er om försäljningen kan räknas som ett kontrakt och ge dig rätt till domänen (ta kontakt med företaget domänen är registrerade hos). Läste lag inte så länge sedan och fick lära mig att till o med muntligt överenskommelse är bindande enligt lag. Edit: Säg till honom att du tänker kontakta företaget där namnen är registrerade med hjälp av en advokat, att om han inte ger dig namnen så riskerar han att förlora alla sina domän hos det företaget. Senast redigerad av Lindalicious den 2013-10-21 klockan 22:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Att köra med tomma hot riskerar mest att man inte blir tagen på allvar. Hans övriga domäner har inget med saken att göra och påverkas inte.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Att man inte får använda dem i olagliga syften osv. att det kan leda till avstängning av kontot. Måste läsa det finstilta hos registrarn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad jag förstår så har han inte använt den i "olagligt" syfte utan bara att han har varit seg med att skicka över auth koden för domänen. Som trådskaparen säger så bör det inte ta många minuter för han att gå in i kontrollpanelen och göra en release på den. Men sen vet man ju aldrig vad den andra personen har för förutsättningar att göra det asap.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tycker väl att en varning är befogad i vissa fall. Sedan kan man ju ha åsikter om att publicera personers riktiga namn i helhet, med tanke på konsekvenserna i framtida sök (utförda av blivande arbetsgivare etc). Hoppas det löser sig med domänen.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är väl f.d. Tobias Larsson?
Adsite, TLVS m.fl andra skojerier. Finns i såfall en hel del om han på detta forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du är inte den första personen han blåst tyvärr. Jag blev det för några år sedan innan han bytte namn. Och jag vet flera personer som drabbats av hans skit. Finns ju flera trådar om honom på Flashback också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är inte första gången här på WN känns det som, har själv nyss kommit på att jag köpte flera domäner och betalat för de men ägare blev jag aldrig.
Personen i fråga i mitt fall har själv kontaktat mig nu när han fått förnyelse brev för domänenrna, jag tror faktiskt på att han hade glömt det men att totalt skita i nu känns helt ofattbart. Hoppas att det löser dig snyggt med ditt och att i mitt fall säljaren läser här om hur missnöjd jag är ;( |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|