| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Visst är det så, de som söker med ordet "poster" är de jag först vill nå. Men affischer är en udda produkt som folk inte "vet om" att de behöver, så den sökningen är ovanlig. Men om de ser affischen när de googlar på filmen, som de kanske älskar, så kan de bli intresserade.
Som extra nackdel vet man inte heller om kunden skriver affisch, filmaffisch, bioaffisch, poster, plansch, eller filmposter. Det är otroligt svårt att täcka upp för alla sökord. I mitt exempel så finns det en helt ointressant sida som ligger långt långt före nordicposters. Din kommentar att filmaffischer inte är relevanta för alla är rätt, men min fråga gällde mer specifikt varför den sidan ligger så långt före trots att den uppenbarligen är sämre på alla sätt. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
Förstår om du tar något teoretiskt intresse av det, även om det är ett rätt dåligt exempel pga tveksamheten över hur många relevanta resultat det ens finns. Men rent praktiskt finns det ingen poäng att spendera energi på #44 i ett sökresultat för en 50 år gammal svensk film. Få sökningar och vad får plats #44 för clickthrough rate? 0.001%?
__________________
eldefors.com - Personlig (teknik)-blogg |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Medlem
|
>>För mig ser din sida precis lika ointressant ut för sökningen...
Nu är du larvig. Utan att ta i för mycket så är nordicposters.se en av världens finaste siter för filmaffischer, med många sökmöjligheter, massor med fakta om affischer, du kan söka på bild m.m. Affischbilden är inscannad i 150 dpi trots att den är jättestor, den bästa du kan hitta på nätet. Jämför med en sida som är skapad som en blogg, med amatörbild, utan sökmöjlighet, helt utan sökord eller fakta. Lika bra, pyttsan. |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|