FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Administratör
|
Tror du verkligen att den söktrafiken är relevant för dig? Skulle jag vara du skulle jag undersöka var dina kunder kommer ifrån. Generiska filmsökningar lär inte ge någonstans i närheten samma köpfrekvens som de med "affischer" i.
Sen är det väl bara att konstatera att din sida med bara filmaffischer inte är speciellt relevant resultat om man inte söker efter just det.
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst är det så, de som söker med ordet "poster" är de jag först vill nå. Men affischer är en udda produkt som folk inte "vet om" att de behöver, så den sökningen är ovanlig. Men om de ser affischen när de googlar på filmen, som de kanske älskar, så kan de bli intresserade.
Som extra nackdel vet man inte heller om kunden skriver affisch, filmaffisch, bioaffisch, poster, plansch, eller filmposter. Det är otroligt svårt att täcka upp för alla sökord. I mitt exempel så finns det en helt ointressant sida som ligger långt långt före nordicposters. Din kommentar att filmaffischer inte är relevanta för alla är rätt, men min fråga gällde mer specifikt varför den sidan ligger så långt före trots att den uppenbarligen är sämre på alla sätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Förstår om du tar något teoretiskt intresse av det, även om det är ett rätt dåligt exempel pga tveksamheten över hur många relevanta resultat det ens finns. Men rent praktiskt finns det ingen poäng att spendera energi på #44 i ett sökresultat för en 50 år gammal svensk film. Få sökningar och vad får plats #44 för clickthrough rate? 0.001%?
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
>>För mig ser din sida precis lika ointressant ut för sökningen...
Nu är du larvig. Utan att ta i för mycket så är nordicposters.se en av världens finaste siter för filmaffischer, med många sökmöjligheter, massor med fakta om affischer, du kan söka på bild m.m. Affischbilden är inscannad i 150 dpi trots att den är jättestor, den bästa du kan hitta på nätet. Jämför med en sida som är skapad som en blogg, med amatörbild, utan sökmöjlighet, helt utan sökord eller fakta. Lika bra, pyttsan. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|