| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
Det finns heller ingen pragmatisk TDD-förespråkare som säger att du ska ha 100% code coverage eller för den delen inte använda andra testmetoder. Med MVVM ska man tänka på att den inte fått så stor spridning ännu. En annan potentiell uppstickare är HMVC. Både är värda en titt om man tycker att MVC-modellen har brister för en speciell applikation (tänk på att många MVC-ramverk i princip låter dig använda HMVC).
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
||||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Håller inte med. Läser du ut TDD som en test driven design så har du gått ifrån dess ursprungliga mening och borde därmed ta tid att förklara vad du menar.
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Jag menar inte att man kan strunta i arkitekturen utan mer att man har den i åtanke när man kodar. I TDD utgår man (läs. jag) från testerna, klasserna designas löpande i takt med att beroenden tillkommer; DDD verkar ha vissa förutbestämda klossar som man utgår från. Vet inte om min bild är skev men det är så jag ser på det.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
Dock skulle jag vilja säga att DDD sällan (dvs mer än aldrig men mindre än ofta!) är sunt och TDD alltid är sunt.
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|