FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.w3schools.com/php/php_mysql_delete.asp Systemet fungerar inte på det sättet. Så det är ej aktuellt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag vet inte hur du sätter mayor till "tomt". Om inte du heller vet det, så kolla efter fält som både har en tom sträng eller värdet NULL. Senast redigerad av ANttila den 2013-09-15 klockan 12:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om jag försöker förstå dig; Finns det olika sätt att spara ett tomt värde på och man måste veta vilket för att kunna ta bort det från databasen?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Du kan i MySql bestämma grundvärdet på ditt databasinlägg . Ofta null eller 0.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så jag rekommenderar att du kollar efter båda alternativen. Dvs: Kod:
DELETE FROM TOWNY_TOWNS WHERE TRIM(mayor) = '' OR mayor IS NULL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du ska införa en regel (constraint) som redan i databasen förhindrar att tupler (förekomster) med Mayor som är NULL aldrig lagras. Skulle en användare försöka spara detta så ska denne få ett felmeddelande. Felet som du beskriver ska ju aldrig kunna förekomma. Då ska du förhindra att det uppkommer. Om Mayor är en referens till en primärnyckel i en annan tabell kallas det för "främmande nyckel" (förkortat FK) "Forreign key" på engelska du kan definiera kolumnen att vara "NOT NULL". Senast redigerad av Conny Westh den 2013-09-15 klockan 15:34 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|