FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Politiker har aldrig skapat världsfred. Det har aldrig, vid en enskild tidpunkt varit fred i samtliga länder på jorden (i modern historia). Världshunger har förvisso minskat, drastiskt, men det är långt kvar tills den utrotas. Sjukdomar har inte utrotats, speciellt inte av politiker, och särskilt inte vid ett enskilt möte. Det stämmer att det finns enskilda länder där politiker valt att satsa på forskning, där sedan resultatet använts av andra länder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag tycker det är skönt att han lämnat Sverige. Jag tycker mindre och mindre om Obama. Började väl när han fick Nobelpriset. Det borde han inte accepterat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Detta är en rätt bra video på hur annorlunda Barack Obama är: http://www.youtube.com/watch?v=13HM_96pUIo Lite uppgjort och hypat kanske, men ändå. Det är svårt att inte gilla honom.
Senast redigerad av Danielos den 2013-09-08 klockan 23:04 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
En viss antiklimax måste jag erkänna har infunnit sig, även om jag förstås inte var så naiv att jag såg honom som en "frälsare", år 2008. I jämförelse med sin företrädare var det dock lätt att få den bilden.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Republikanerna har ju haft majoritet i kongressen sen sommaren 2010. Nu lyckades ju inte denna manöver, men nerröstningarna har forsatt under andra mandatperioden av ren rutin. Amerikansk politik handar aldrig om vad man tycker är rätt eller fel. Det ENDA varje politiker tänker på är hur man ska kunna bli vald/omvald vid nästa val. Senast redigerad av WebboT den 2013-09-09 klockan 05:23 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Tyvärr är det nog så att det inte går att förändra världen ensammen, inte ens om man är en av världens mest maktfulla personer. Förhoppningsvis har han lyckats förändra den på något sätt som i framtiden ger genomslag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Jag föredrar en demokratisk president framför en republikansk alla dagar i veckan. Dock tycker jag personligen att Ron Paul hade en del intressanta infallsvinklar (samtidigt som jag skarprt ogillar hans nyliberala socialpolitik och arbetslinje). Nu har jag fallit bort från ämnet... In i skamvrån tills middagen.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Bloggposten nedan är förvisso skriven av den erkänt konservative (läs: han har även en politisk agenda) Nile Gardiner, men det finns väl en del poänger: http://blogs.telegraph.co.uk/news/ni...en-flip-flops/
![]() |
Svara |
|
|