Citat:
Ursprungligen postat av tap1on
Många personer tycker det är smidigare att enbart marknadsföra andras produkter då man slipper allt runt om kring då det tar extremt mycket tid.
Om man enbart kör inom Sverige har jag väldigt svårt att se att man skulle kunna bli "rik" på affiliate då det är en väldigt liten marknad.
Ganska kul att se att man omsätter mer pengar som en ensam affiliate än vad ett nätverk gjort på ett helt år
Med att skala upp så betyder i princip allt du säger samma sak. Får du mer trafik så får du fler leads så får du högre omsättning. Givetvis om trafiken är av liknande kvalité som tidigare.
|
Självklart är det många gånger mycket smidigare, men det finns förmodligen mer pengar att tjäna genom att marknadsföra sig själv och sina egna produkter.
Jag ser inga som helst hinder att bli rik på affiliate om man enbart kör inom Sverige.
Vägen dit är förmodligen bra mycket längre än om man väljer att börja marknadsföra i något mer land där det finns bra mycket fler invånare.
Ja, givetvis. Men jag tänkte mer på att man kan öka sin omsättning markant medan vinsten fortfarande står still på samma nivå som tidigare.